دانش‌آموزان به عنوان حساس‌ترین سرمایه کشور هدف جنگ نرم هستند

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا گفت: دانش‌آموزان به‌ویژه دختران به عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین سرمایه‌های کشور مورد هدف دشمن در قالب جنگ نرم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شهاب‌زاده ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه متوسطه حضرت فاطمه (ع) آستارا اظهار کرد: انتظار می‌رود که دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی تلاش کنند تا در مورد اتفاق‌هایی که در ۱۰۰ سال گذشته در کشور اتفاق افتاده است، از منابع معتبر مروری داشته باشند.

وی با گرامی‌داشت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: مدیون همه آنهایی هستیم که موجب شدند تا امروز در کمال امنیت و آرامش در کشور زندگی کنیم، از جمله آنها می‌توان به ۱۳ شهید دانش‌آموزی اشاره داشت که جان عزیزشان را فدای نظام و انقلاب کردند.

فرماندار آستارا بیان کرد: هر جنگی که آغاز می‌شود، ابتدا تلاش می‌کنند تا زیرساخت‌های اساسی، مهم و حساس کشور مقابل را از بین ببرند؛ برای نمونه در جنگ سخت تلاش می‌کنند پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌های برق، آب، فرودگاه‌ها و سایر امکانات اساسی را که فقدان آنها می‌تواند زندگی عادی را مختل کند، نابود کنند تا بتوانند بر آن کشور مسلط بشوند.

وی اضافه کرد: همین شرایط در جنگ نرم نیز حاکم است و تلاش می‌کنند نقاط حساس جامعه را در این چارچوب مورد هدف قرار دهند، چنان که می‌بینیم مهم‌ترین، حساس‌ترین و اساسی‌ترین اعضا و مخاطبان جامعه ما، یعنی همین دانش‌آموزان را با برنامه‌های مختلف در فضای مجازی از جمله بحث مسمومیت‌ها هدف گرفتند.

شهاب‌زاده عنوان کرد: دانش‌آموزان مهم‌ترین و حساس‌ترین سرمایه‌ها هستند و به همین دلیل نیز دشمن تمام توانش را گذاشته است که آنها را تحت تاثیر قرار دهد؛ از این رو انتظار می‌رود با مطالعه دقیق از منابع معتبر اتفاق‌هایی که پیش از این افتاد، شرایطی که حاکم شد و برنامه‌هایی که دشمنان برای کشور ما دارند، مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: جامعه آینده ما با حضور همین دانش‌آموزان امروز تشکیل خواهد شد؛ از سویی هر دانش‌آموز خوبی خانواده موفقی دارد، در این میان بانوان در خانواده نقش بسزایی دارند و از این رو ِآینده کشور به دست همین دانش‌آموزان به ویژه دختران امروز رقم خواهد خورد.

فرماندار آستارا ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های معمول، علم زندگی را هم فرا بگیرند و برای سعادت خود و کشور مفید واقع شوند.

دانش‌آموزان در کنار تحصیل علم زندگی را فرا بگیرند

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یاد شهیدان، رزمندگان و آزادگانی که با خون خود از این آب و خاک دفاع و جان خود را تقدیم کردند تا این دین، فرهنگ و آب و خاک پابرجا بماند، باید گرامی‌داشته شود.

غلامرضا مرحبا با تبریک آغاز سال نو فرهنگی و علمی به همه دانش‌آموزان و فرهنگیان افزود: امید می‌رود دانش‌آموزان در مسیر علم‌آموزی و علم‌اندوزی موفق باشند و در کنار یادگیری علم روز، علم زندگی را هم یاد بگیرند و بدانند انسان محور توسعه است و اگر دانش‌آموزان انسان‌های فرهیخته و دانشمندی بار بیایند، کشور هم توسعه پیدا خواهند کرد و رفاه، امنیت و آرامش به ارمغان خواهد آمد.

وی ابراز  امیدواری کرد که دانش‌آموزان با فراگرفتن علوم جدید و علم زندگی همه آنها را در راه تعالی دین، فرهنگ، زبان و هر آنچه که از گذشتگان در گستره‌ای به نام ایران عزیز به ما رسیده است، به‌کار بگیرند.

دانش‌آموزان چراغ راه مسئولان باشند

همچنین مدیر آموزش و پرورش آستارا در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: شاید این جمله تکراری باشد اما واقعیت این است که دانش‌آموزان چشم و چراغ آینده هستند.

بیژن خالقوردی‌پور افزود: دانش‌آموزان ما در کشوری تحصیل می‌کنند که ثمره خون هزاران شهید است و این مدرسه هم که مزین به نام حضرت فاطمه زهرا (س) است، باید دانش‌آموزان آن برای سایر مدرسه‌ها الگو باشند و قوانین مدرسه را بیش از دیگران رعایت کنند.

وی بیان کرد: در این گیر و دار فضای مجازی دشمنان زیادی هستند که برای دانش‌آموزان کشور ما تله گذاشتند و از این رو اگر کسی قرار باشد در این فضا آسیبی ببیند، همین قشر دانش‌آموز به ویژه دختران هستند و از این رو باید همیشه مواظب باشند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا تاکید کرد، دانش‌آموزان باید بتوانند مسایل سیاسی روز را تحلیل کنند و به درجه‌ای برسند که حتی بتوانند به مسئولان راه را نشان دهند و چراغ راه آنها باشند.

با توجه به حادثه سیل هفته گذشته (بامداد دوشنبه ۲۷ شهریور) در شهرستان و شرایط بحرانی ناشی از آن، مراسم زنگ مهر و مقاومت در آستارا با تاخیر نسبت به سایر نقاط استان گیلان برگزار شد.

مجموعه آموزش و پرورش آستارا ۱۵۸ باب مدرسه، ۱۸ هزار و ۱۰ نفر دانش‌آموز، یک هزار و ۲۰ کارمند و یک هزار و ۸۰۰ بازنشسته دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha