پویش مهر؛ دریچه ای رو به پیشرفت ایران و مهر باطلی بر سیاه‌نمایی دشمن

تهران_ ایرنا_ امسال با ابتکار رئیس جمهور، «پویش‌مهر» جایگزین «پرسش مهر» شد و در این راستا، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش معتقد است که دانش آموزان با این راهبرد تعیین شده از سوی آیت الله رئیسی، متوجه می‌شوند که پیشرفت کشور به‌دست خودشان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، هر ساله زنگ مهر مدارس با حضور و سخنرانی رئیس جمهور برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، براساس این رسم هر ساله، رییس جمهور پرسشی را تحت عنوان «پرسش مهر» برای دانش‌آموزان مطرح می‌کردند که با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش‌آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه و توسعه و افزایش حس مسولیت پذیری مخاطبان انجام می‌شد.
اما امسال رییس جمهور طی ابتکاری "پویش‌مهر" را جایگزین پرسش مهر کرد و در توضیح آن گفت: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در همه بخش‌ها و مناطق کشور داشته است. شما دانش‌آموزان در روزهای اول پیروزی انقلاب نبودید، اما خوب است که از وضع گذشته باخبر بشوید و بدانید که چه وضعی داشتیم و الان کجا هستیم و در آینده باید چه مسیری را طی کنیم.
رئیس جمهور افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه بدانید در گذشته کجا بودیم، اکنون در چه جایگاهی هستیم و مسیر آینده کدام است، می‌توانید پیشرفت‌های کشور را به تصویر بکشید. حتماً شهر و روستای شما پیشرفت‌هایی داشته، مجموعه کشور علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد کردند، پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته است.
همچنین در این راستا محورهایی مانند امیدواری دانش‌آموزان نسبت به آینده و پیشرفت کشور، اهمیت بیان روایت پیشرفت برای دانش‌آموزان، بسیج انگیزه‌های دانش‌آموزان برای پیشرفت ایران قوی و تشویق دانش‌آموزان برای روایت خلاقانه و هنرمندانه برداشت می‌شود که آموزش و پرورش باید برای این مسائل راهبردهایی در نظر گیرد.

پویش مهر؛ دریچه ای رو به پیشرفت ایران و مهر باطلی بر سیاه‌نمایی دشمن

ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای سربلندی ایران

در این راستا، آرش دانش آموز کلاس هشتمی به خبرنگار ایرنا درباره عنوان "پویش مهر" از سوی رییس جمهور گفت: کلمه پویش فعالیت بیشتر را در ما ایجاد می‌کند، به نوعی ما را به تکاپو می‌اندازد.

وی افزود: پیشرفت و سربلندی کشور برای ما از همه چیز مهم‌تر است و این پویش نشان داد که باید بیش از پیش حواس خود را به موضوعات مختلف جمع کنیم.

صبا دانش‌آموز کلاس نهمی در این خصوص گفت: رییس جمهور با این پویش نشان دادند که ما در امور کشور سهیم هستیم و باید بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: براین اساس باید بیشتر تلاش کنیم و همچنین تفکر و چاره‌اندیشی یاد بگیریم.

رضا دانش آموز کلاس دهمی در این خصوص گفت: رییس جمهور در صحبت‌های خود به این اشاره کردند که ما باید از گذشته درس بگیریم، بنابراین باید برای ساختن آینده، تاریخ را به درستی یاد بگیریم.

مهتاب دانش آموز کلاس هشتمی هم در این باره گفت: با این پویش انگیزه من برای سهیم شدن در مسائل کشور بسیار بیشتر شد و با این وجود برای آینده ایران بیش از پیش تلاش می‌کنم.

پویش مهر؛ دریچه ای رو به پیشرفت ایران و مهر باطلی بر سیاه‌نمایی دشمن

پویش مهر، دانش آموزان را فعال‌تر می‌کند

محمدمهدی کاظمی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره جایگزینی "پویش مهر" به جای "پرسش‌مهر" اظهار کرد: دانش‌آموزان در موضوع پویش، فعالانه‌تر عمل می‌کنند و موضوع هم بیشتر ناظر به بحث‌های امیدآفرینی دانش‌آموزان بویژه در شرایط کنونی است که دشمن برنامه‌ریزی کرده و به دنبال فضای ناامیدی در میان دانش آموزان است.
وی افزود: رییس جمهور با ابتکاری این موضوع پویش را مد نظر قرار داده‌اند تا به جای "پرسش مهر" موضوع "پویش مهر" نامگذاری کردند و دانش‌آموزان فعالانه‌تر عمل کنند. محورهایی هم در موضوعات مختلف پویش تعیین خواهد شد که در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزان آثار خود را ارائه دهند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین برای این موضوع معمولا ستادی تشکیل می‌شود، چرا که شیوه و بحث جدیدی است که در آموزش و پرورش برنامه‌ریزی می‌شود تا برای تحقق این پویش و با نشاط برگزار شدن آن اقدامات لازم صورت گیرد.
کاظمی همچنین درباره تاثیر "پویش مهر" در پیشرفت دانش‌آموزان و ایجاد حس توانایی حل مسئله در آنها، یادآور شد: کشور در چند سال گذشته، پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته است اما این پیشرفت‌ها آنطور که باید بیان نشده است. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیین تاکید دارند، ناظر به همین موضوع است.
وی عنوان کرد: اقدامات موثر صورت گرفته در کشور، شاید به نسل جدید کمتر منتقل شده و وقتی این نسل با پیشرفت‌های کشور به درستی آشنا نباشند و ندانند که چه اقدامات بزرگی بویژه در عرصه‌ علمی و سایر حوزه‌ها مانند بیولوژی، نانو، هوا و فضا ایجاد شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانستن و آگاهی از پیشرفت‌های کشور زمینه امید در دانش‌آموزان را ایجاد می‌کند، گفت: همچنین با آگاهی‌بخشی، دیگر کسی نمی‌تواند اطلاعات غلطی در این زمینه‌ها به دانش‌آموزان ارائه دهد، بنابراین این پویش از این جهت کمک می‌کند که دانش‌آموزان هم شرایط پیش از انقلاب، جنگ تحمیلی و سایر اتفاقات مهم کشور را درک کنند و بدانند که دانش‌آموزان دیروز و همان دانشمندان امروز این اقدامات را انجام داده‌اند، همچنین با توجه به اینکه پیشرفت‌ها بواسطه درس گرفتن از تجربیات گذشته کشور حاصل شده، انگیزه نسل نوجوان و جوان برای تلاش ایران قوی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha