۲۱۷ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال برای جاده تختان به خربزان هزینه می شود

ایلام - ایرنا - نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱۷ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال برای جاده تختان به خربزان هزینه می شود، گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال برای سد میمه از محل صندوق توسعه ملی برای ساختمان سد و شبکه های پائین دست اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، "بهزاد علیزاده" روز شنبه در آئین کلنگ زنی پروژه احداث آبنما و پل خرپایی محور خربزان به تختان، اظهار کرد: این پروژه ۱۰ کیلومتر است که ۶ کیلومتر ان در دست اقدام بوده و پنج کیلومتر آماده ساب بیس است.

وی با تقدیر از استاندار ایلام، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و فرماندار ویژه دهلران، افزود: مسیر خریزان تختان ۱۰ کیلومتر است که نقش موثری در کاهش فاصله بخش زرین آباد با شهرستانهای دره شهر و آبدانان دارد.

علیزاده تصریح کرد: سه دهنه پل خرپایی و یک آبنما در این مسیر باید عملیاتی شود که در این مرحله یک پل و یک آبنما کلنگ زنی شده است.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه در پروژه های محرومیت زدایی و در سفر ریاست جمهوری هم لحاظ شده و انتظار می رود که پیمانکار به جد پای کار باشد.

علیزاده افزود: در این دولت توسعه عمرانی در دستور کار است و شاهد اقدامات خوبی هستیم ضمن اینکه از نگاه مثبت استاندار و مدیران کل به شهرستان های جنوبی استان قدردانی می کنم.

۲۱۷ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال برای جاده تختان به خربزان هزینه می شود

نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی به ماده ۵۶ و تسهیلات ۳۰۰ هزار میلیارد ریالی برای سد میمه هم اشاره و گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال برای سد میمه از محل صندوق توسعه ملی برای ساختمان سد و شبکه های پائین دست اختصاص یافته است که این اعتبار نیاز ۱۰۰ درصدی این پروژه را تامین می کند بگونه ای که تا پایان سال ۱۴۰۳ پروژه تکمیل می شود.

نماینده مردم حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قبلا مقرر شد که سه هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یابد که با تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی پروژه( ۲۳ هزار میلیارد ریال) با نظر سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو نیاز به ماده ۵۶ برای این پروژه نیست.

وی یادآور شد: همه این اعتبار تا بهمن ماه امسال جذب می شود و مردم بخش مرکزی اطمینان داشته باشند مشکلی برای سد میمه پیش نمی آید و تا قبل از سال ۴۰۳ این اعتبار برای سد میمه جذب خواهد شد.

فرماندار ویژه دهلران هم در این آیین از نگاه دولت به استان و بویژه دهلران قدردانی کرد و گفت: دولت بخوبی مناطق محروم را مورد توجه قرار داده و در دهلران هم با نگاه مثبت استاندار برای توسعه همه جانبه استان، شاهد اجرای پروژه های مهمی در شهرستان هستیم.

"لطیف صادقی" با اشاره به اقدامات دولت در حوزه های مختلف و تاکید بیشتر به حوزه راه ها و تسریع در پروژه های راه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون در منطقه محروم زرین آباد شاهد اجرای این پروژه هستیم که نقش موثری در توسعه منطقه دارد.

به گزارش ایرنا، حوزه جنوب استان ایلام شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha