۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85237040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ عنوان برنامه هفته دفاع مقدس در کاشان اجرا می‌شود

کاشان - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان از اجرای ۲۰۰ عنوان برنامه درحوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و رزمی طی هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از روز چهارشنبه ۲۹ شهریور آغاز شده و تا شب میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) (یازدهم مهر) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کریم اکبری روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال "ما متحدیم" است، افزود: این برنامه‌ها در سطوح مختلف منطقه‌ای، شهرستانی و محلی و در قشرهای مختلف دانشگاهی، مدارس، مساجد، ادارات و مجموعه‌های تولیدی و صنعتی شهرستان کاشان اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: از بین این برنامه‌ها ۱۵ برنامه شاخص از جمله اجرای زنگ مهر و مقاومت در سطح مدارس، برگزاری ۲۰ یادواره شهدا با دعوت از سخنرانان کشوری، اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره عمار، رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح منطقه کاشان، همایش رزمندگان پیشکسوت سال‌های دفاع با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعزام رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان سال های دفاع مقدس به مدارس کاشان باهدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان، تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با عنوان «دیدار یار» را با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان بیان کرد و گفت:در این برنامه با یک هزار خانواده شهید و به خصوص خانواده‌های شهدایی که پدران و مادران آنها در قید حیات هستند دیدار خواهیم کرد.

وی اجرای طرح‌های "یاد یاران"در تمامی پایگاه‌های بسیج کاشان و "میقات صالحین" در مصلی نماز جمعه این شهرستان با حضور حلقه صالحین را که یکی از رویش‌های بسیج و انقلاب اسلامی است از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان برشمرد.

سرهنگ اکبری برگزاری جشنواره "طرح اسوه" انتخاب پایگاه‌های نمونه شهرستان را نیز جزو برنامه‌های شاخص شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: بین پایگاه‌های بسیج کاشان باید ۲ پایگاه نمونه به استان اصفهان معرفی شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر کمک‌های مومنانه و خدمت‌رسانی به قشرهای کم‌برخوردار یادآور شد: یک هزار بسته نوشت‌افزار (هر بسته۴۰۰ هزار تومان) برای دانش‌‎آموزان نیازمند با کمک افراد خیر شهرستان کاشان خریداری و آماده تحویل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاشان برپایی نمایشگاه "تا قله افتخار، روایت یک صعود" را یادآور شد و گفت: این نمایشگاه شامل هفت غرفه قهرمان من، ایران قوی، تونل زمان، قهرمان خودت باش، مقایسه تمدن اسلامی با تمدن غربی، ایران هسته‌ای، جنگ شناختی عصر امروز(یکم مهر) در محل گلزار شهدای کاشان افتتاح می‌شود.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

شهرستان کاشان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۲۰۰ نفر آزاده و نزدیک به ۲۰ هزار رزمنده در عرصه های مختلف و به خصوص در پشتیانی از جبهه و جنگ، نقش مبرز و بی‌بدیلی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha