هیچ ملتی بدون مقاومت نمی‌تواند از ارزش‌ها و حقوق خود دفاع کند

تهران- ایرنا- جبهه پایداری انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس بدین معنی است که هیچ ملتی بدون مقاومت و پایداری قادر نخواهد بود از هویت، عزت و ناموس ملی خود و از ارزش‌ها و باورها و حقوق خود دفاع کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در متن بیانیه روز شنبه جبهه پایداری انقلاب اسلامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس منتشر شده آمده است: سلام و رحمت خدا بر ارواح طیبه‌ شهدا، خصوصاً شهیدان دفاع مقدس که با نثار خون خود، عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و خواری و ذلت را نصیب دشمنان این مرز و بوم کردند. صلوات و سلام خدا بر شاهد شهیدان و امام مجاهدان و اسوه و مقتدای صالحان و رفعت‌بخش کلمه پیامبران، حضرت امام خمینی(قدّس الله‌ سرّه و اعلی الله‌ کلمته) که آتش خشم مستضعفان را بر خیمه کفر، الحاد، ظلم و استکبار جهانی افکند و ارکان سلطه مستکبران را متزلزل ساخت.

این بیانیه افزود: با گذشت بیش از ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی به جرأت می‌توان گفت که از وحشیانه‌ترین حلقه‌های توطئه‌ دشمنان که بر اساس نقشه‌های شیطانی و شوم، برای نابودی اساس اسلام طراحی شده بود، هجوم وسیع نظامی و شروع جنگی بود که دشمن با استفاده از جاه‌طلبی و غرور حکام بعثی عراق طراحی کرد و به راه انداخت.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی عنوان کرد: جنگی که با شعارهای قومی و با هدف تجزیه ایران و به امید فتح سه روزه‌ تهران و سقوط نظام اسلامی آغاز شد، خرابی‌هایی در دو کشور و در منطقه به بار آورد که کم‌نظیر بود و جنایت‌هایی در دفتر تاریخ به ثبت رساند که تاکنون نظیر آن در کمتر جنگی مشاهده شده است.

این بیانیه خاطرنشان کرد: ملت رشید ایران نیز به دفع تجاوز برخاست و با دفاع مقدس از کیان اسلام و میهن اسلامی، سیلی محکمی بر دشمن نواخت و با سلاح و صلاح و در سایه رهبری ولی خدا، آنچنان حماسه استقامت و رشادت مظلومانه و سرسختانه‌ای سرود که در تاریخ به‌مثابه‌ درس بزرگی باقی مانده و صراط مستقیم مبارزان و آزادی‌خواهان را ترسیم کرد. عنایت خدا نیز در نصرت مظلومان و غلبه لشکریانش، بر همه ظاهر شد و این مرحله از توطئه دشمن در تاریخ انقلاب اسلامی ناکام ماند.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: دفاع هشت ساله ملت مجاهد و مقاوم ایران مجموعه در هم تنیده‌ای از عظمت‌ها و جلوه‌های جلال و جمالی است که یک ملت می‌تواند در نمایشگاه زندگی تاریخی خود به نمایش بگذارد. و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه نام و یاد مجاهدت این ملت خصوصاً شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

این بیانیه تصریح کرد: جبهه پایداری انقلاب اسلامی معتقد است بزرگداشت هفته دفاع مقدس بدین معنی است که هیچ ملتی بدون مقاومت و پایداری قادر نخواهد بود از هویت، عزت و ناموس ملی خود و از ارزش‌ها و باورها و حقوق خود دفاع کند. و گریز از عرصه‌هایی که زورگویان و مستکبران جهان بر ملت‌های آزاده تحمیل می‌کنند، سرانجامی جز تحقیر شدن و آنگاه گرفتار شدن در چنبره ستم و تجاوز انسان نخواهد داشت.

جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: این درس پایداری را ملت رشید و بیدار ما به همه آموخت و در تاریخ ماندگار ساخت. امروز نیز جهاد و مقاومت پرشکوهی که همه ملت‌های مظلوم در اقصی نقاط جهان با دستان خالی، زورگویان مستکبر و تا دندان مسلح را عاجز و بیمناک کرده‌اند، ادامه همان درس جاودانه است و پا در گل ماندن نیروهای اشغالگر در طی سال‌های گذشته در کشورهای منطقه غرب آسیا، حاصل این سرمشق کارآموز ملت مقاوم ایران است.

این بیانیه عنوان کرد: در پایان بار دیگر خداوند را سپاس می‌گوییم که این ملت بزرگ را با درسی که از دفاع مقدس گرفت، از همه آزمون‌های گذشته سربلند و موفق خارج ساخت تا در فتنه‌ها نلغزیدند و از توطئه‌ها بر خود نلرزیدند. باید به احترام ملتی که صبر و مقاومت در بلا و حق‌طلبی و اطاعت از امر خدا را در هر حال از خود نشان دادند ایستاد و سر تعظیم فرود آورد. و امید است که خدای متعال نیز به فضل و عنایت خود، این ملت را تا رسیدن به قلل مرتفع اهداف خود یاری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha