سفر نمایندگان دولت و مجلس برای بررسی آخرین وضعیت توسعه سواحل مکران

تهران - ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران با بیان اینکه از جمله ظرفیت‌های جدی منطقه مکران، جمعیت‌پذیری منطقه است، از طراحی و اجرای شهر جدید تیس به عنوان شهری هوشمند و در طراز جمهوری اسلامی ایران و متناسب با توسعه منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا از دبیرخانه شورای توسعه مکران، حسین دهقان نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران، محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهور، احمد امیرآبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران، در سفر مشترکی، ظرفیت‌های تجاری و زیرساختی این منطقه را از نزدیک مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این سفر دهقان با حضور در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و صاحبنظران منطقه با بیان اهمیت راهبردی منطقه مکران در برنامه‌ریزی‌های تجاری و صادراتی کشور گفت: منطقه مکران دروازه‌ای برای ورود ایران به تجارت بین‌الملل و حضور در بازارهای جهانی است و باید از این فرصت در راستای بهبود معیشت مردم و رشد صادراتی کشور بهره ببریم.

نماینده ویژه رئیس جمهور خاطر نشان کرد: منطقه مکران با دسترسی به دریای آزاد دارای کارکردهای بین‌المللی، ملی و محلی است و این ظرفیت وجود دارد که با توسعه زیرساخت‌های لازم در منطقه، مکران تبدیل به کانون تجاری و ترانزیتی کشور شود.

دبیر شورای توسعه سواحل مکران همچنین به نگاه سازمان توسعه مکران به توسعه محلی منطقه اشاره کرد و گفت: هدف‌ گذاری اصلی سازمان توسعه مکران، ارتقای شاخص‌های اقتصادی و رفاهی منطقه مکران است و با نگاه محلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی به دنبال پیشرفت منطقه مکران است.

در ادامه این سفر، حسین دهقان به همراه معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس کمیته بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه مکران در مجلس شورای اسلامی به صورت میدانی از روند پیشرفت برخی از پروژه‌های مهم منطقه بازدید و در جریان آخرین وضعیت اجرای این پروژه‌ها قرار گرفتند.

نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران در این ارتباط با بیان اینکه از جمله ظرفیت‌های جدی منطقه مکران، جمعیت‌پذیری منطقه است، از طراحی و اجرای شهر جدید تیس به عنوان شهری هوشمند و در طراز جمهوری اسلامی و متناسب با توسعه منطقه‌ای خبر داد.

بازدید از شرکت کشت و صنعت مکران و مزارع بزرگ و پیشرفته میگو، کاشت موز، پرورش ماهی در قفس، بازدید از پروژه‌های پتروشیمی در حال احداث در منطقه جاسک و کوه مبارک دیگر برنامه‌های مهم این سفر بود.

در این سفر همچنین با حضور نخبگان استانی در ارتباط با اهداف، برنامه‌ها و رویکردهای راهبردی سازمان توسعه منطقه مکران، شناسایی و اصلاح فرایندهای ناکارآمد برای رفع موانع تولید در منطقه و احصا مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha