دیدار آیت‌الله رئیسی با رییس فیفا نشان از عزم دولت برای رفع مسائل ورزش کشور دارد

تهران- ایرنا- مدیر امور ورزشی دانشگاه تربیت مدرس، اقدام دکتر رئیسی رییس جمهور کشورمان در پذیرفتن درخواست ملاقات رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در نیویورک را اقدامی هوشمندانه دانست که در راستای عزم و توجه جدی دولت برای رفع مسائل بین‌المللی ایران در حوزه ورزش به ویژه ورزش پرطرفدار فوتبال صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور که در دومین سفر خود به ایالات متحده آمریکا برای شرکت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در صدر هیاتی سیاسی به این کشور سفر کرده بود، در سومین روز از این سفر در محل اقامت خود علاوه بر دیدار روسای جمهور چندین کشور دنیا با جیانی اینفانتینیو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار آیت‌الله رئیسی با رییس فیفا نشان از عزم دولت برای رفع مسائل ورزش کشور دارد

چندسالی می شود که کشورمان در حوزه فوتبال با مشکلات بین‌المللی روبه‌رو بوده که مهمترین آن پول‌های بلوکه شده فدراسیون فوتبال کشورمان در فیفا است.

هرچند تاکنون رایزنی‌های بسیاری از سوی مدیران فوتبال ایران صورت گرفته تا این پول‌ها به حساب فدراسیون فوتبال ایران واریز شود؛ اما متاسفانه تاکنون این اتفاق که بخشی از آن ناشی از تحریم ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان و بخش دیگر آن نیز بیشتر به دلیل منفعل بودن مدیران دولت گذشته و نبود یک دیپلماسی فعال در حوزه ورزش است، رخ نداده است.

اما پذیرفتن درخواست ملاقات رییس فیفا از سوی دکتر رئیسی رییس جمهور کشورمان در نیویورک و انجام مذاکراتی که اینفانتینیو بعد از این ملاقات آن را بسیار عالی ارزیابی کرد، نشان از آن دارد که رییس جمهور کشورمان به اهمیت رشته فوتبال و جایگاه آن واقف است و البته در رفع مسائل این رشته پرطرفدار کشورمان در حوزه بین الملل بسیار جدی است.

دیداری که مدیر امور ورزشی دانشگاه تربیت مدرس آن را اقدامی بسیار مثبت ارزیابی کرده است و می گوید: این دیدار به طورحتم در تقویت روابط بین الملل و پیشبرد همکاری ها در حوزه ورزش فوتبال و حتی تبادلات فرهنگی بسیار کمک شایانی خواهد کرد.

دکتر ابراهیم فلاح در گفت‌وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه، امروزه از ورزش به عنوان یک پل برای شروع و تقویت هرچه بیشتر ارتباطات بین المللی استفاده می شود، افزود: حتی ورزش می تواند مردمان کشورها را در حوزه سیاسی و فرهنگی به یکدیگر نزدیک و نزدیک تر کند.

دیدار آیت‌الله رئیسی با رییس فیفا نشان از عزم دولت برای رفع مسائل ورزش کشور دارد

وی با اشاره به دیدار اخیر دکتر رئیسی با اینفانتینیو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال در نیویورک گفت: این نوع دیدارها و تعاملات دوجانبه در سطح بین المللی می تواند به عنوان یک فرصت مناسب برای استفاده از دیپلماسی ورزشی و مجالی برای رفع مسائل و مشکلات حوزه فوتبال و البته افزایش هرچه بیشتر همکاری و تعاملات دوجانبه باشد.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس اقدام دکتر رئیسی در پذیرفتن رییس فدراسیون بین المللی فوتبال در نیویورک را اقدامی هوشمندانه و نشان از عزم و توجه رییس جمهور کشورمان برای رفع مسائل بین المللی ایران در ورزش فوتبال و پیشبرد هرچه بهتر این ورزش در کشورمان دانست.

دیدار آیت‌الله رئیسی با رییس فیفا نشان از عزم دولت برای رفع مسائل ورزش کشور دارد

وی همچنین گفت: این اقدام رییس جمهور در مذاکره با اینفانتینیو یک پیام برای مدیران و دست اندرکاران حوزه ورزش کشور دارد که برای رفع مسائل حوزه خود برای دیپلماسی ورزشی اهمیت بیشتری قائل شوند.

فلاح تاکیدکرد: به طور حتم حوزه ورزش به عنوان یک زبان بین الملل می تواند به ارتقاء تعاملات هرچه بیشتر بین کشورها، نزدیکی مردم دنیا کمک کند و فرصت مناسبی برای انتقال تجارب و دانش فنی و حتی تبادلات فرهنگی و هنری باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha