۲ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85237370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: پویش مهر یکی از روش‌های جهاد تبیین است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: پویش مهر اعلام شده از سوی رییس جمهور در واقع یکی از روش‌های جهاد تبیین در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

روح الله عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: پویش مهر با هدف راوی شدن دانش آموزان در حوزه پیشرفت کشور، در واقع اجرا کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین است تا خدمات انقلاب ظرف ۴۴ سال برای مردم تشریح شود.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که نسل فعلی ما چندان از تغییر و تحولات قبل و بعد از انقلاب آگاه نیست و هنوز به خوبی نمی‌داند که ایران به برکت جمهوری اسلامی تا چه اندازه پیشرفت داشته است.

عباسپور با بیان اینکه دانش آموزان باید ‌گذشته قبل از انقلاب را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: اینکه در یک برهه تاریخی ما برای ۳۵ میلیون جمعیت شش میلیون بشکه نفت صادر می کردیم، اما شهرها و روستاها از حداقل امکانات بی بهره بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نبودن بهداشت کافی،‌ وجود حمام‌های عمومی و حتی واکسیناسیون اطفال در نقاط دوردست مشکلات فراوانی برای مردم در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایجاد کرده بود، در حالی که امروز صحبت از توریست سلامت می‌زنیم و در حوزه پزشکی و هسته ای حرف های زیادی برای گفتن داریم.

عباسپور به پیشرفت کشور در حوزه دفاعی و تسلیحاتی نیز اشاره کرد و یادآور شد: دانش آموزان ما بایستی بدانند که زمانی ما حتی سیم خاردار نداشتیم،‌ اما اکنون موشک و پهپاد نظامی تولید می‌کنیم که روی هم رفته ۸۵۰ نوع سلاح را شامل می‌شود.

به گفته وی،‌ ایران هم اکنون به ۶۰ کشور دنیا صادرات تسلیحاتی دارد و ۲۶ کشور دنیا نیز خواهان پهپادهای نظامی ایران هستند.

عباسپور همچنین به ارتقای علم و دانش نیز اشاره کرد و گفت: امروز ایران اسلامی در رتبه ۱۶ علمی جهان و رتبه نخست منطقه در بخش تولید علم قرار دارد.

نماینده مردم بویین زهرا ادامه داد: ما اگر آموزش و پرورش را اصلاح کنیم،‌ همه مشکلات کشور برطرف می‌شود و من نیز اعتقاد دارم که همه فرهنگ سازی ها در این زمینه بایستی از همین مدارس آغاز شود.

عباسپور به نقش دانش آموزان در هنجارسازی یک جامعه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان، نسل آینده این جامعه هستند و هنجارها و الگوهای جامعه به دست این افراد ساخته می‌شود که باید در زمینه پیشرفت های کشور نیز اطلاعات و آگاهی لازم را کسب کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از سخنان زیبای رییس جمهور در سازمان ملل متحد و همچنین خدمات و اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم تشکر و قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha