۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85237440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عزای عمومی و تاکید بر ادامه مقاومت در طولکرم در پی شهادت ۲ جوان فلسطینی

تهران - ایرنا - تعرض امروز نظامیان صهیونیست به شهر طولکرم و شهادت دو جوان فلسطینی، وضعیتی ویژه و عزای عمومی بر این شهر حاکم کرده است و نیروهای مقاومت بر تداوم مقابله با اشغالگران تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فلسطینی سما روز یکشنبه، جمع بندی رخدادهای تعرض صبح امروز نظامیان به اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در کرانه باختری رود اردن را، شکست عملیات نظامی در تحقق اهداف خود و بازداشت افراد مورد نظر اعلام کرد.

سما افزود: این تعرض حدود ۵ ساعت به طول انجامید و دراین عملیات بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی (و ماشین آلات راهسازی برای تخریب منازل فلسطینیان) مشارکت داشتند. دو جوان فلسطینی در این تعرض به شهادت رسیدند و در مقابل تعدادی از نیروهای اشغالگر نیز در کمین جوانان فلسطینی افتاده و مجروح شدند.

در جریان مقابله جویی جوانان فلسطینی با تهاجم نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس همچنین چند خودروی آنان با بمب ها و بسته های انفجاری مورد اصابت قرار گرفت.

اقدام به ویرانی وسیع ساختمان ها و زیرساخت ها در طولکرم از سوی نظامیان صهیونیست، از دیگر مواردی است که خبرگزاری سما درباره تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به این اردوگاه فلسطینی گزارش کرده است.

در پی تعرضات اخیر صهیونیست ها به شهر طولکرم و شهادت دو جوان فلسطینی، وضعیت ویژه ای در این شهر برقرار شد و نهادهای مختلف دولتی و مردمی با اعلام عزای عمومی و تعطیلی فعالیت های خود، بر ادامه مقاومت در برابر تجاوزگری های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

شهرداری، آموزش و پرورش و دانشگاه فنی خضوری در شهر طولکرم با صدور بیانیه هایی ضمن محکوم کردن تعرض رژیم صهیونیستی، با اعلام عزای عمومی و توقف فعالیت های خود، یاد شهدای اخیر را گرامی داشتند.

گروه های فلسطینی ها همچنین تهاجم صبح امروز نظامیان صهیونیست به خوابگاه دانشگاه بیرزیت در رام الله و بازداشت هشت تن از دانشجویان فلسطینی را محکوم کردند.

جنبش فتح در طولکرم نیز با اعلام اعتصاب عمومی، یاد شهدای اردوگاه نور شمس را گرامی داشت.

منذر الحایک سخنگوی این جنبش نیز گفت که رژیم اشغالگر گمان می کند که با اجرای سیاست قتل و هجوم می تواند اراده ملت فلسطین را بشکند درحالی که چنین نیست.

مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه می دهد

در همین حال گروههای مختلف مقاومت با صدور بیانیه هایی بر تداوم مقابله با تعرضات رژیم صهیونیستی به سرزمین ها و مقدسات فلسطینی تاکید کردند.

جبهه مردمی فلسطین با گرامیداشت شهدای طولکرم تاکید کرد که تشدید تهاجمات نظامیان اشغالگر، موجب افزایش مقابله آنها از سوی فلسطینیان خواهد شد.

جنبش مقاومت اسلامی، حماس نیز تاکید کرد که هیچ اقدامی از سوی رژیم اشغالگر نمی تواند مقاومت را به زانو درآورد و نیروهای مقاومت در هر نقطه ای، جلوی روی اشغالگران، سبز خواهند شد.

حماس همچنین از جوانان قهرمان فلسطینی در کتائب القاسم و سایر مجاهدان در دیگر گروه های مقاومت که جلوی هجوم وحشیانه نظامیان صهیونیست به اردوگاه نور شمس ایستادند، تمجید کرده است.

این جنبش همچنین تعرض امروز شهرک نشینان به مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را ادامه روندی از تعرضات دانست که به جوانان فلسطینی برای ادامه مقاومت و حمله به نیروهای اشغالگر، انگیزه مضاعف می بخشد.

گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس نیز اعلام کرد که نیروهای مقاومت یک تله انفجاری از پیش تعبیه شده بر سر راه خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را منفجر کردند و در پی شروع تهاجم، مجاهدان فلسطینی نیز ضمن درگیری با نیروهای اشغالگر، تعدادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا مجروح کردند.

در همین حال شبکه اجتماعی و رسانه های محلی در سرزمین های اشغالی، تصاویر مختلفی از منازل و زیرساخت هایی که توسط نظامیان صهیونیست، صبح امروز در شهر طولکرم، عمدا تخریب شد را منتشر کردند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره قطر نیز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یک نظامی درجریان تعرض امروز به اردوگاه نور شمس خبر داد.

ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین مدعی شد که طی حمله امروز به این اردوگاه، ساختمانی را حاوی بمب های محلی و تجهیزات رصد و سایر امکانات فنی متعلق به گروه های مقاومت فلسطینی، کشف کرده است.

به گزارش ایرنا، منابع فلسطینی بامداد امروز از به شهادت رسیدن دو فلسطینی به دنبال یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه‌ آوارگان طولکرم در کرانه باختری خبر دادند.

"عبدالرحمن سلیمان اودغش (۳۲ ساله) و «اسید جبعاوی» (۲۱ ساله) نام داشتند که به دنبال یورش صهیونیست به درجه شهادت نائل شدند.

منابع محلی گزارش داده بودند که درگیری مسلحانه میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در ورودی اردوگاه نور شمس طولکردم به وقوع پیوسته است و نیروهای مقاومت نیز بولدزرهای اشغالگران را با بسته‌های انفجاری هدف حمله قرار دادند.

خبرها همچنین حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست در یورش به اردوگاه نورشمس طولکرم از موشک‌های ضد تانک ENERGA (انرجا) استفاده کرده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که ده‌ها خودروی نظامی با حمایت بولدوزرهای این رژیم از چندین محور به شهر طولکرم یورش بردند تا به اردوگاه نورشمس رسیده و آن را از هر طرف محاصره کردند.

از سوی دیگر گردان‌های القسام شاخه طولکرم نیز در بیانیه‌ای گزارش داده بود که مجاهدان ما به همراه دیگر برادران گروه‌های مقاومت در اردوگاه نورشمس دست به درگیری مسلحانه در چندین محور زدند.

گزارش ایرنا همچنین حاکی است که در مجموع، شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی و بطور خاص در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های اشغالگر تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha