موافقت نامه اصولی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ اسفراین صادر شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت نامه اصولی مرکز درمان ناباروری سطح ۲ را در این شهرستان صادر کرد.

دکتر عیسی توحیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: موافقت نامه اصولی این مرکز درمانی با هدف شناسایی، غربالگری و ارایه خدمات درمانی به زوج های نابارور در اسفراین صادر شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این مرکز آزمایشات و بررسی های پاراکلینیک، جراحی های رفع مشکلات ناباروری و خدمات آی یو آی از این پس در این شهرستان ارایه خواهد شد.

توحیدی با بیان اینکه نرخ باروری در اسفراین به ۱.۷۳ درصد کاهش یافته است، گفت: اسفراین در مقایسه با سایر شهرستان های خراسان شمالی نرخ رشد جمعیت کمتری دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسفراین با اشاره به کمک های مالی دولت از زوج های نابارور، خاطرنشان کرد: ۱۹۵ متقاضی وام ۵۰۰ میلیون ریالی درمان ناباروری طی عملکرد دولت در شهرستان با معرفی به بانک های عامل موفق به دریافت این وام شدند.

وی تصریح کرد: وام زوج های نابارور به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که هدف از آن رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان آنها است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha