۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85237622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیا بانوان اصفهانی تماشاگر بازی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان خواهند بود

اصفهان - ایرنا - درحالیکه در لیگ برتر فوتبال کشورمان، زمینه حضور بانوان در برخی از ورزشگاه‌ها فراهم شد، بانوان هوادار سپاهان در انتظار هستند تا تکلیف حضور آن‌ها در بازی هفته آینده این تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مشخص شود.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال سپاهان دوشنبه هفته آینده مصادف با دهم مهر در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم " الاتحاد " عربستان بازی خواهد داشت و بسیاری از بانوان اصفهانی هوادار این تیم مشتاق هستند تا بتوانند این بازی حساس را از نزدیک و بر روی سکوهای ورزشگاه نقش جهان، تماشا و تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند.

با توجه به اینکه زمینه حضور بانوان در ورزشگاه های برخی شهرها مانند سیرجان و بندر انزلی در لیگ برتر فوتبال کشورمان در سال جاری فراهم شد، بانوان اصفهانی نیز امیدوارند تا زمینه حضور آن‌ها در ورزشگاه نقش جهان برای تماشای دیدار تیم سپاهان با الاتحاد عربستان فراهم شود و آن‌ها بتوانند برای نخستین بار، بازی این تیم مورد علاقه خود را از روی سکوها ببینند.

یکی از زنان اصفهانی که از طرفداران پر و پا قرص فوتبال و تیم سپاهان است به خبرنگار ایرنا گفت که با وجود اشتیاق فراوانی که به فوتبال دارد تاکنون موفق به ورود به ورزشگاه‌ها و نشستن بر روی سکوها برای تماشای یک بازی فوتبال نشده است.

فاطمه تجلی افزود: در تابستان امسال که برخی از مسوولان فدراسیون فوتبال کشور از امکان حضور زنان در برخی از ورزشگاه ها از جمله نقش جهان اصفهان خبر دادند بسیار خوشحال شدم و برای خرید بلیت نخستین بازی سپاهان در لیگ برتر لحظه شماری می کردم اما نه تنها برای آن بازی بلکه برای سایر بازی ها تاکنون بانوان موفق به تماشای بازی های این تیم در ورزشگاه نقش جهان اصفهان نشدند.

این گفته بانوی هوادار سپاهان به اظهارات مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در تیر امسال باز می گردد که در باره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تاکید کرد: ورود بانوان را خواهیم داشت، شورای امنیت ملی این موضوع را تصویب کرده و کارگروهی برای آن تعیین شده که تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای آن را بر عهده دارد. وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و ۲ دستگاه اطلاعاتی برای چگونگی ورود بانوان برنامه‌ریزی می‌کنند و آمدن و نیامدن آن‌ها دیگر مطرح نیست. در ورزشگاه‌هایی مثل گل‌گهر، سپاهان، ذوب‌آهن و غدیر اهواز که مناسب است بانوان حضور پیدا خواهند کرد و ورزشگاه آزادی هم باید برای این موضوع آماده شود.

مسئول هماهنگی بانوان در کانون هواداران سپاهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسیاری از بانوان هوادار سپاهان با دنبال کردن مطالب پایگاه های خبری منتظر هستند تا مشخص شود آیا می توانند دوشنبه آینده به ورزشگاه نقش جهان بروند.

فرزانه محمدی با بیان اینکه امروز صبح تماس های زیادی از دختران هوادار سپاهان در این زمینه داشتم، افزود: هنوز خبر قطعی در این زمینه منتشر نشده و ما نیز مانند سایر هواداران منتظر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دوست دارم زمانی به ورزشگاه بروم که همه بانوان هوادار امکان ورود به آن را داشته باشند، تصریح کرد: تابستان امسال در بازی برخی از باشگاه ها مانند ملوان انزلی و گل گهر امکان حضور بانوان هوادار فراهم شد اما این پرسش برای ما بی جواب مانده که چرا هنوز در اصفهان این امر میسر نشده است.

محمدی با بیان اینکه ورزشگاه نقش جهان اصفهان از زیرساخت های مناسبی برای میزبانی از بانوان هوادار برخوردارست، اضافه کرد: در صورتیکه امکان خرید بلیت بازی های سپاهان بویژه دیدار هفته آینده برای بانوان فراهم شود بدون شک زنان اصفهانی استقبال زیادی از آن خواهند کرد.

به گفته وی، حضور پررنگ بانوان در رقابت های هندبال جام باشگاه های آسیا در ورزشگاه نقش اصفهان بعنوان تماشاگران این دیدارها، مُهر تاییدی بر شور و اشتیاق آن‌ها جهت حضور در ورزشگاه برای تماشای رقابت های ورزشی بویژه فوتبال است.

حضور بانوان در ورزشگاه ها سبب کاهش بروز ناهنجاری‌ها می‌شود

محمدی همچنین درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها، گفت: اگر زنان به ورزشگاه بروند، علاوه بر تامین هرچه بیشتر امنیت و نظم ورزشگاه، تشویق ها بهتر می شود و برخی ناهنجاری ها مانند ناسزاگویی و درگیری نیز کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بانوان هوادار فوتبال حسرت حضور در ورزشگاه ها و تماشای بازی های فوتبال را به دل دارند، افزود: اگر زمینه حضور بانوان بویژه نوجوانان و جوانان فراهم شود، فرصت خوبی برای تخلیه انرژی آنها در فضایی مناسب و سالم ایجاد می شود، از طرفی خانواده ها امکان تماشای دیدار فوتبال در کنار یکدیگر را پیدا می کنند.

درحالیکه دیروز در شبکه های اجتماعی اصفهان، ادعایی درباره در نظر گرفتن تعدادی بلیت برای جایگاه بانوان در ورزشگاه نقش جهان برای دیدار سپاهان با الاتحاد عربستان منتشر شد اما تاکنون هیچ خبری رسمی و تایید شده ای در این باره و اینکه آیا بانوان می توانند برای تماشای این دیدار به ورزشگاه نقش جهان بروند یا نه، مخابره نشده است.

نگاهی به بازی های سپاهان در سال های گذشته نشان می دهد که تاکنون امکان حضور بانوان اصفهانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برای تماشای مسابقات این تیم فراهم نشده است و فقط زنان روس طرفدار تیم زنیت در زمستان سال ۱۴۰۱ این فرصت را یافتند که بازی فوتبال سپاهان را از سکوهای این ورزشگاه ببینند؛ هرچند بانوان اصفهانی در آبان سال ۱۴۰۰ و در قالب " جشن باشگاه سپاهان" توانستند همراه با خانواده های خود در ورزشگاه نقش جهان حضور پیدا کنند.

تیم سپاهان ۲۷ شهریور امسال و در نخستین هفته از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نیروی هوایی عراق رفت و این بازی با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

زردپوشان اصفهان در بازی دوم خود در این رقابت ها در مقابل الاتحاد عربستان به دنبال نخستین برد خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha