سند چشم‌انداز مبارزه با اعتیاد در مازندران تدوین شد

ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: سند چشم‌انداز مبارزه با اعتیاد و شیوه نامه ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته در مازندران تدوین شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله سلگی روز یکشنبه در نشست بررسی آسیب های اجتماعی مازندران در ساری افزود: سند چشم انداز مبارزه با اعتیاد و شیوه نامه ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته با بُرش سهم دستگاه‌ها در این پازل برای اولین بار در کشور توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تدوین شد.
وی با بیان این که، سال گذشته کمیسیون مبارزه با مواد مخدر مازندران مقام اول کشور را کسب کرد، از طراحی شیوه نامه بازگشت به کار معتادان بهبود یافته خبر داد و گفت: بدنبال فراهم کردن اشتغالزایی این افراد در استان هستیم.
سلگی اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات در جامعه از جمله طلاق، اعتیاد است و بسیاری از ناهنجاری های موجود با این‌معضل اجتماعی کلید خورده است.

سند چشم‌انداز مبارزه با اعتیاد در مازندران تدوین شد

معاون استاندار مازندران افزود: در حال حاضر تحولاتی در حوزه کمپ ترک اعتیاد در حال انجام است که با تلاش و ‌نگاه به این مساله بدنبال تحول بزرگی هستیم تا بهبود یافتگان را به جامعه برگردانیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: بیش از ۷۰ درصد معتادان بهبود یافته دوباره به اعتیاد برمی گردند و امید است با ایجاد اشتغال برای این قشر، شاهد بازگشت دوباره آنان به اعتیاد نباشیم.
به گزارش ایرنا به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران، پارسال سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد. همچنین ۵۶ باند مواد مخدر در مازندران شناسایی و منهدم شد. اعتیاد عامل ۵۵ درصد طلاق ها، ۶۴ درصد علت شیوع هپاتیت و ایدز و ۶۷ درصد کودک آزاری و خشونت در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha