پرتوآذر: با کسب مدال پاسخ همه تردیدها را دادم

هانگژو- ایرنا- ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران پس از کسب مدال تاریخی این رشته گفت: شاید هیچکس تصور نداشت که من این مدال را بگیرم. خیلی از تردیدها و صحبت‌ها درباره من وجود داشت اما با این مدال پاسخ همه تردیدها را دادم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به هانگژو، فرانک پرتوآذر دختر رکابزن ایران پس از کسب مدال تاریخی دوچرخه سواری کوهستان در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: برای رسیدن به این مدال ۵ سال زحمت و تلاش کرده بودم. یکی از مهمترین اهداف زندگی ورزشی من کسب مدال بازی‌های آسیایی بود و برای رسیدن به آن زحمت فراوانی کشیدم.

وی افزود: البته با آمادگی صد درصد مسابقه ندادم و همین کار من را دشوارتر کرد. هم آسیب دیدگی دست داشتم که در یک رقابت خارجی اتفاق افتاد و هم چند روز پیش دچار کسالت شدم که من را از آمادگی صد درصد دور کرد و در روند آماده‌سازی‌ام تاثیرگذار بود و نتوانستم خودم را امروز ارائه بدهم.

پرتوآذر درباره کسب مدال تاریخی‌اش عنوان کرد: با آنالیزی که با مربی‌ام از مسیر داشتم، کاملا با برنامه رکاب زدم و موفق شدم با وجود مشکلات بهترین نمایشم را در این مسیر دشوار و این هوای گرم داشته باشم. می‌دانستم که باید انرژی‌ام را تقسیم کنم تا بتوانم با حریفان رقابت کنم. قطعا اگر شرایطم بهتر بود، می‌توانستم مدال بهتری هم بگیرم.

وی در مورد رقابت با حریف سرسخت قزاق گفت: مسیر را خیلی خوب شناسایی کرده بودیم. با توجه به شرایط رقبا به ویژه حریف قزاق می‌دانستیم که باید در کل طول مسیر فاصله خود را حفظ کرده و ریتم داشته باشیم. اینکه در ابتدا فشار آورده و از حریفان جلو بیفتیم و بعد در انتهای مسابقه کم بیاوریم، منطقی نبود بنابراین از ابتدای رقابت هوشمندانه با توجه به شرایط مسیر و رقبا رکاب زدم و فاصله خودم را تا خط پایان حفظ کردم.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی درباره اتفاق تلخ ۴ سال گذشته و پاره شدن زنجیرش که وی را از رسیدن به این مدال بازداشت و امروز آن را جبران کرد، بیان کرد: شاید هیچکس تصور نداشت که من این مدال را بگیرم. خیلی از تردیدها و صحبت‌ها درباره من وجود داشت اما همین تفکرات منفی به من انگیزه مضاعفی داد تا نشان بدهم قرار نیست اتفاق ۴ سال پیش همیشه تکرار شود. خوشحالم که با این مدال پاسخ همه تردیدها را دادم.

پریموش استرانکار مربی شخصی و باشگاهی فرانک پرتوآذر در خصوص مدال برنز کوهستان شاگردش در بازی‌های آسیایی گفت: او دختر فوق‌العاده‌ای است و می‌داند چطور از بدنش در دوچرخه‌سواری استفاده کند.

او افزود: من واقعا نمی‌دانم چه بگویم او استثنایی بود. من واقعا به تلاشش احترام می‌گذارم و از او ممنون هستم.

مربی پرتو آذر درباره مسابقه امروز خاطرنشان کرد: مسیر و مسابقه برای ما سخت بود چرا که تمرین و ابتدای مسابقه بارانی بود. رقابت و چالش سختی بود اما درباره مسیر اطلاعات کسب کردیم و او مسابقه خوبی انجام داد.تمام احترام و اعتبار برای این دختر فوق‌العاده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha