نیکوکاران خراسان‌شمالی ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد آزاد کردند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: نیکوکاران در نیمه نخست امسال ۱۰۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۰۵ نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

محمد اسماعیل حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بدهی این تعداد زندانی ۴۲۰ میلیارد ریال بود که ۲۴۰ میلیارد ریال آن توسط شکات بخشیده شد که کمک قابل توجهی بود.

وی میزان آورده محکومان را ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همچنین محکومان ۱۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات دریافت کردند.

حاتمی تصریح کرد: میزان اعسار نیز ۱۱۵ میلیارد ریال و کمک ستاد دیه خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت:‌ زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز سه زندانی جرایم غیر عمد استان با میزان بدهی ۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال با کمک نیکوکاران از زندان آزاد شدند.

حاتمی گفت: اینک نیز ۱۲۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در زندان های این استان تحمل حبس می کنند که چشم انتظار خیران هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان شمالی یادآور شد: نیکوکاران پارسال نیز ۱۹۲ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد کردند که از این تعداد ۱۸۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha