۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 910
کد خبر: 85237984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین یادواره شهدای طوایف گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین - ایرنا - اولین یادواره شهدای طوایف گیلانغرب و گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰ شهید طایفه شیرزادی در روستای شیرزادی از توابع دهستان چله با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در این مراسم گفت: مردم گیلان غرب ارزش امنیت را به خوبی درک می‌کنند زیرا در جنگ تحمیلی تانک های عراق تا ورودی این شهر آمدند ولی مردم منطقه با شخم‌ زدن و به آب بستن زمین ها دشمن را به گِل نشاندند تا اینکه بعثی ها مجبور به عقب نشینی شدند.

سرتیپ دوم مسعود قنبری افزود: مردم گیلان غرب بصورت دسته جمعی با دفاع خانوادگی مقابل دشمن جنگیدند بطوریکه مادران و دختران منطقه نیز در پشت جبهه‌ با تدارک و پشتیبانی از رزمندگان حضور و مشارکت دفاعی موثری داشتند.

وی اضافه کرد: مردم کرمانشاه از گیلان غرب و سرپل ذهاب تا اورامانات و دیگر مناطق همچون رزمندگان خط مقدم مقابل دشمن سینه سپر کرده و آنها را ناکام گذاشتند.

نخستین یادواره شهدای طوایف گیلانغرب برگزار شد

به گزارش ایرنا گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه ۱۵ کیلومتر مرز با عراق دارد و این خطه به عنوان پایتخت ایل بزرگ کلهر با ۳۲ طایفه نامگذاری شده است.

گیلانغرب در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۵۰ نوبت آماج حملات و بمباران هوایی دشمن قرار گرفت و نتیجه آن تخریب کامل شهر و ۳۰ روستای منطقه بود و این شهرستان به استعداد ۱۲ هزار رزمنده حدود ۷۵۰ شهید، بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز، ۱۳۳ آزاده تقدیم میهن کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha