فرمانده ارتش غرب کشور: ایران در معادلات سیاسی جهان تاثیرگذار است

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به چنان اقتداری دست پیدا کرده است که می تواند در تمام معادلات سیاسی جهان تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سلیمان طاهری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما هیچ ترس و واهمه ای از هیچ کشوری در دنیا نداریم و هر کشوری که چشم طمع بسوی کشورمان داشته باشد برخوردی سخت و شدید خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دشمن چون توان مقابله جنگ سخت و صف آرایی با ایران اسلامی را ندارد به جنگ ترکیبی جوانان ما را نشانه گرفته است افزود: دشمن سعی دارد با این ترفند جوانان ایران اسلامی را از راه و مسیرشان که همانا راه شهداست جدا سازد ولی تاکنون موفق به این کار نشده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: همگان دیدند در سالگرد مهسا امینی که دنیا بسیج شده بود و در رسانه ها و فضای مجازی حجم گسترده ای از عملیات روانی بر علیه نظام به کار بسته شده بود دیدیم در سراسر کشور کوچکترین حرکتی حتی در خود شهرستان سقز روی نداد که این امر نشان از عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

امیر طاهری با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان یادآور شد: ما در اوایل انقلاب حتی قادر نبود سیم خاردار را از دیگر کشورهای دنیا تامین کنیم ولی امروز به برکت دفاع مقدس به یک کشور قدرتمند نه تنها در منطقه بلکه در جهان تبدیل شده ایم.

کشورهای مختلف خواهان خرید ادوات جنگی از کشورمان هستند

وی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد که کشورهای دیگر از ما سلاح جنگی و ادوات دفاعی خریداری نکند افزود: کشورهای مختلف هم اکنون به صف ایستاده اند تا از ما تسلیحات جنگی خریداری کنند که این امر به برکت خون شهدا و از حماسه هایی است که در دو.ران دفاع مقدس آموخته ایم.

فرمانده ارتش غرب کشور: ایران در معادلات سیاسی جهان تاثیرگذار است

وی دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند که سالها در مورد آن می توان حرف زد یاد کرد و گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بسیار بزرگی برای ما داشت و همه ما مسولان در هر پست و مقامی که هستیم وظیفه داریم در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین آن را روشنگری کرده و به نسل های جوان کشور این نکته را گوشزد کنیم که ایران اسلامی چگونه با دستان خالی در برابر یک ائتلاف بین الملل یکه و تنها ایستاد و به گیروزی رسید.

امیر طاهری ادامه داد: اگر جنگ های ۲ قرن گذشته را بررسی کنیم می بینیم هر جنگی که در کشور ما اتفاق افتاده به دلیل سستی حاکمان آن باعث شده بخشی از خاک میهن اسلامی ما جدا شود ولی یکی از افتخارات ما در هشت سال دفاع مقدس این بود که ما اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن دربیاید.

ایران اسلامی بدون اتکا به هیچ کشوری روی پای خود ایستاده است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب کشور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به ما آموخت که ما می توانیم در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستاده و حرف خود را به کرسی بنشانیم افزود: جنگ تحمیلی این راه را پیش پای ما گذاشت که چگونه روی پای خود ایستاده و تجهیزات دفاعی خودمان را بومی کرده و بدون اتکا به هیچ قدرتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را بخوبی اداره کنیم.

فرمانده ارتش غرب کشور: ایران در معادلات سیاسی جهان تاثیرگذار است

وی ادامه داد: دشمن در زمانی که جنگ را علیه ما تحمیل کردند در محاسبات غلط خود به این باور رسیده بودن که می شود سه روزه تهران را فتح کنند ولی وقتی عملیات های بزرگ رو موفقیت آمیز رزمندگان اسلام را دیدند به این نتیجه رسیدند که ایران اسلامی شکست ناپذیر است.

هفته دفاع مقدس را باید هرساله با شکوه هرچه تمامتر برگزار کرد

وی تاکید کرد: ما باید هر ساله هفته دفاع مقدس را با شکوه هرچه تمامتر و بخوبی گرامی داشته و به جوانان مان این امر را یادآور کنیم که چگونه ایران اسلامی با وجود همه تحریم ها و تهدیدها توانست به این درجه از قله افتحار و پیروزی برسد.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اهمیت روشنگری اشاره کرد و گفت: اگر ما روشنگری و تبیین نکنیم دشمن ما این پیشرفت ها و توسعه کشور را وارونه نشان داده و از این طریق سعی خواهند کرد به نظام ضربه وارد سازند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha