عضو شورای کرمان: آموزش‌وپرورش با سرویس‌های مدارس همکاری نمی‌کند

کرمان- ایرنا- رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در بحث سرویس مدارس آموزش‌وپرورش دیگر ذی‌نفع نیست و همکاری با سرویس های مدارس نمی‌کند، گفت: این درحالی است که نماینده‌ آموزش و پرورش در جلسه‌ای در استانداری قول داد در ۲ یا سه ماه اول سال تحصیلی در حوزه سرویس مدارس با شهرداری همکاری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال تحصیلی در حالی آغاز شده که کشمکش‌ها در مورد ساماندهی سرویس‌های مدارس در شهر کرمان ادامه دارد؛ طبق گفته مسئولان آموزش و پرورش، امسال برای نخستین بار این مجموعه برخلاف سال‌های گذشته متولی ساماندهی سرویس مدارس نیست و مدیران مدارس تنها وظیفه دارند فهرست اسامی دانش‌آموزانی که می خواهند از سرویس مدارس استفاده کنند را تهیه و آن را در اختیار شرکت های پیمانکاری قرار دهند و در این فرایند متولی اصلی نظارت بر فعالیت سرویس ها، شهرداری است.

یکی از موضوعات یکصدو یازدهمین نشست علنی شورا در روز دوشنبه سوم مهر اما نداشتن همکاری آموزش و پرورش در بحث سرویس‌های مدارس بود؛ اعضای شورا از اینکه آموزش و پرورش خودش را کنار کشیده گلایه داشتند و حتی می گفتند دیگر مدارس به مانند سالیان گذشته اجازه نمی دهند سرویس ها در داخل محوطه مدرسه مسافرگیری کنند و این باعث ترافیک سنگین جلو مدارس شده است.

عضو شورای کرمان: آموزش‌وپرورش با سرویس‌های مدارس همکاری نمی‌کند
محمد امین شمسی عضو شورای شهر کرمان

محمدامین شمسی عضو شورا در این نشست گفت: در حوزه سرویس مدارس، در صورتجلسه جدید آموزش و پرورش از بحث سرویس مدارس حذف شده است و به همین دلیل دوستان گلایه داشتند که آموزش و پرورش در بحث سرویس‌های مدارس هیچ همکاری نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد سرویس‌های مدارس جلو مدرسه‌ها برای سوارکردن دانش آموزان تجمع کنند ترافیک سنگینی ایجاد می‌شود، از این رو آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد تا سرویس مدارس برای سوار کردن دانش‌آموزان به روال سال های گذشته در حیاط مدارس مستقر باشند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا نیز در این باره گفت: سال‌های گذشته مدیران مدارس از محوطه استفاده می‌کردند و اجازه می‌دادند سرویس ها برای سوار کردن دانش‌آموزان به داخل بیایند اما امسال با توجه به اینکه متولی سرویس مدارس، شهرداری تعیین شده است، دیگر دوستان آموزش و پرورش همکاری لازم را ندارند.

سید محمد موسوی ادامه داد:شرکت‌های پیمانکاری فعال در حوزه سرویس مدارس تقاضا کرده‌اند این همکاری دوباره با آموزش و پرورش برقرار باشد و در مدارسی که فضا وجود دارد مثل سال‌های گذشته عمل و دانش‌آموزان در محوطه مدرسه سوار سرویس شوند.

به گزارش ایرنا صرفنظر از نحوه سوار کردن دانش آموزان که به ترافیک نیانجامد؛ بسیاری از شهروندان در تعیین سرویس مدرسه یا سایر موارد مثل ظرفیت مورد استفاده از وسایل نقلیه گلایه و مشکل دارند.

امسال برخلاف سال های قبل، بعد از اعلام مدارس مبنی بر تعداد دانش آموزان، شهروندان باید به شرکت های پیمانکاری مرتبط با شهرداری وارد قرارداد شوند و نرخ مدنظر نیز باتوجه به مسافت و نوع وسیله نقلیه، از طریق نرم افزاری کرمان من تعیین می شود.

این درحالی است که بسیاری از شهروندان به ویژه افرادی که چند دانش آموزه هستند از کرایه ها گلایه دارند حال آنکه رانندگان نیز گلایه مند هستند که نرخ ها جوابگو نیست؛ لذا بسیاری از رانندگان بیشتر از ظرفیت خودرو دانش آموزان را سوار می کنند که سبب اعتراض شهروندان می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha