راویان، وقایع دوران دفاع مقدس را در مدارس آذربایجان‌غربی روایت می‌کنند

ارومیه - ایرنا - مسوول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، طرح روایت وقایع دوران جنگ تحمیلی با حضور راویان در مدارس صورت می گیرد که مورد توجه دانش آموزان نیز قرار گرفته است.

لیلا سپهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای آشنایی بیش از پیش دانش آموزان با وقایع دوران دفاع مقدس با استفاده از قدرت روایت راویان عملیات های مختلف جنگ تحمیلی در دستور کار قرار گرفته و در مدارس منتخب اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، طرحی با عنوان روایت رستگاری با هدف تجلیل از همرزمان خانم «شمامه لنبرانی» از جمله بانوان مبارز قبل و بعد از جنگ به ویژه در ستادهای پشتیبانی مردمی کمک به رزمندگان و همچنین هماهنگ کننده راهپیمایی‌ها و ساماندهی بانوان انقلابی در سال‌های ۵۶ و ۵۷ در آذربایجان غربی اجرایی می شود.

وی اظهارکرد: دراین مراسم همرزمان این بانوی مبارز به خاطره گویی از همکاری با او و روزهای کمک رسانی به جبهه های جنگ می پردازند.

مسوول نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دوران دفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲ کتاب «به شرط شفاعت» نوشته لیلا سپهری و ستاره ثریا اثر «ویدا شهند» خواهر شهید شهند رونمایی شده و از صاحبان آثار تجلیل شد.

سپهری برپایی نمایشگاه سیار با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس و برگزاری شب شعر در کتابخانه مرکزی ارومیه را از دیگر برنامه های این هفته در آذربایجان غربی برشمرد.

به گزارش ایرنا، هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز شده و تا ششم شهریور (روز پنجشنبه هفته جاری) ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha