۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85238327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید مرغ در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافت

۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85238327
تولید مرغ در خراسان جنوبی ۳۰ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی تولید گوشت مرغ در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

مهدی جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۱۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۶۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که با پرورش این تعداد، ۲۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

وی بیان کرد: تلاش مرغداران استان علیرغم برخی مشکلات در زمینه جوجه‌ریزی ستودنی است که این تلاش‌ها منجر به افزایش تولید گوشت مرغ در استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با ذکر این نکته که خراسان جنوبی ۵۰ درصد مرغ مصرفی استان سیستان و بلوچستان را تامین می‌کند، گفت: همچنین این استان معین استان‌های یزد، کرمان و خراسان رضوی در تامین مرغ است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر روزانه میانگین ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که این مقدار چهار برابر مصرف استان است، همچنین از این مقدار ۳۰ تن در استان مصرف و بقیه به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه از جمله محدود استان‌هایی هستیم که امنیت تولید و امنیت غذایی مردم را همزمان پیش برده‌ایم یعنی سعی کردیم که تولیدات ما با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد، افزود: براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در حال حاضر قیمت مصوب مرغ زنده در کشتارها، ۵۲ هزار تومان و قیمت مرغ در مراکز توزیع مستقیم ۷۳ هزار تومان است.

وی گفت: در سال جاری به دلیل قیمت پایین مرغ نسبت به استان‌های همجوار شاهد قاچاق مرغ زنده و گرم از استان بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha