امام جمعه گناباد: جامعه نیازمند جهاد تبیین در زمینه دفاع مقدس است +فیلم

گناباد-ایرنا- امام جمعه گناباد گفت: تک تک افراد جامعه و از جمله نسل نوجوان و جوان نیازمند آگاهی از رشادتها و مجاهدتهای رزمندگان اسلام، شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هستند و باید با جهاد تبیین این فداکاریها در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز دوشنبه در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و در دیدار با جمعی از مسوولان دستگاههای اجرایی و فرماندهان رده ها و پایگاههای مقاومت بسیج سپاه گناباد افزود: باید طلبه ها، معلمها، استادان دانشگاه و همه افرادی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند رشادتها و مجاهدتهای رزمندگان اسلام را برای سایر افراد و از جمله نسل جوان و نوجوان بیان کنند.

وی از بیان مجاهدتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به عنوان بزرگترین درس برای جامعه یاد کرد و ادامه داد: اخلاص و ایمان مستحکم شهدا و ایثارگران زیربنای مهم افتخارات این دوران بود.

امام جمعه گناباد گفت:استقلال و حفظ تمامیت ارضی، عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی و کشور ما مدیون رشادتهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است و به برکت همین جانفشانی ها و ایستادگی نیروهای مسلح و بسیج مردمی در مقابل دشمنان متجاوز در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله، امروز معاندان و استکبار جهانی جرات تعرض به خاک میهن اسلامی ما را ندارند.

فرماندار گناباد هم با اشاره به این که ارزشها و فداکاریهای رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به خوبی به نسل جدید منتقل نشده است گفت: همه دست اندرکاران مرتبط اعم از سپاه، بسیج، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و متولیان فرهنگی و تبلیغات اسلامی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده دارند.

رضا نصیری افزود: دشمنان در قالب جنگ نرم و شبیخون فرهنگی تلاش می کنند که مسایل ضد ارزشی را در بین نسل جوان و نوجوان رواج دهند و برای خنثی سازی ترفندهای فرهنگی معاندان باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ترویج یابد و ارزشهای دفاع مقدس در بین نسل سوم نهادینه و به باور عمومی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: به برکت افتخارات و جانفشانی های رزمندگان اسلام و شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و مکتب انسان ساز جبهه های نبرد حق علیه باطل در رزمندگان اسلام تاثیر گذار بود و موجب تحول در آنان می شد.

شهرستان گناباد در جنوب استان خراسان رضوی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و بعد آن از جمله دوران دفاع مقدس نقش آفرین بود و با وجودی که این شهرستان تا جبهه های نبرد حق علیه باطل در جنوب ، جنوب غرب و شمال غرب کشور حدود ۲ هزار کیلومتر فاصله داشت ولی ۲۰ درصد از جمعیت گناباد با لبیک به ندای امام راحل در عملیات مختلف آن دوران حضور یافتند و به وظیفه دینی و انسانی خود عمل کردند.

بر اساس آمار از مجموع جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری گناباد در دوران دفاع مقدس هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این دوران در قالب نیروهای مسلح و بسیجی به وظیفه دینی و انقلابی و انسانی خود در دفاع از سرحدات میهن اسلامی عمل کردند که نتیجه آن تقدیم ۳۲۲ شهید، ۲۶ آزاده و هزار و ۲۵۰ جانباز است.

۲ هزار و ۱۷۱ نفر از بسیجیان این شهرستان که در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، کمتر از ۲۰ سال سن داشته اند.

حدود ۴۰ درصد بسیجیان گنابادی ۶ ماه و بیشتر از آن در مناطق جنگی حضور داشتند و ۱۴ درصد یک سال و بیشتر از آن به جنگ رفتند و اکثر قریب به اتفاق آنان کشاورز و دانش آموز بودند.

طبق آمار موجود، سال ۱۳۶۵ مهمترین سال جنگ تحمیلی برای گناباد بوده است و رزمندگان گنابادی در عملیاتهای مختلف دفاع مقدس از جمله کربلای چهار و پنج، بدر، خیبر و والفجر هشت حضور بیشتر و تاثیرگذارتری داشتند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha