استاندار: ۲۴ هزار واحد مسکن دولتی خراسان‌شمالی در حال ساخت است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهور و وزیر مسکن و شهرسازی به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: با آزادسازی و پرداخت تسهیلات تا ۲ سال آینده تمامی این واحد های مسکونی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: بیش از ۶۴ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده بودند که از مجموع این تعداد ۴۰ هزار نفر واجد شرایط بودند.

حسین نژاد یادآور شد: با همکاری دستگاه های اجرایی اکنون مشکلی در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۶ درصد تسهیلات مسکن در استان پرداخت شده است، گفت: برای شتاب بخشی به روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان بانک ها باید در پرداخت تسهیلات مسکن تسریع کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: بانک های خراسان شمالی باید تمام توان کارشناسی خود را برای تامین منابع و تسریع بخشی در پرداخت تسهیلات مسکن دولتی به کارگیرند.

براساس این گزارش در خراسان شمالی ۲۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.

بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در جایگاه دهم کشور قرار دارد.

سهم خراسان شمالی از طرح نهضت ملی تولید مسکن ساخت سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha