ژنرال سابق صهیونیست: نتانیاهو فقط دنبال تقویت دیکتاتوری خود است

تهران - ایرنا - یک ژنرال سابق صهیونیست، تلاش‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تغییرات قضایی را صرفا گام او برای تقویت دیکتاتوری فردی خودش دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه خبری صهیونیستی "تایمز آو اسرائیل" نوشت: عمیرام لیوین ژنرال سابق ارتش به تظاهرکنندگان علیه لایحه تغییرات قضایی مدنظر نتانیاهو در شهر حیفا گفت که کسی که برای تخریب دادگاه عالی تلاش می کند، دنبال صلح نیست بلکه دنبال تقویت قدرت دیکتاتوری خود است.

وی با اشاره به تقلای مداوم نتانیاهو برای برقراری روابط و سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از جمله عادی سازی روابط با عربستان گفت: کسی که سُکان (رژیم) اسرائیل را بدست چند وزیر ناشایست بدهد، دنبال صلح نیست.

این نظامی سابق رژیم صهیونیستی که از جمله مخالفان لایحه تغییرات قضایی مورد نظر کابینه نتانیاهو گفت: خود نتانیاهو هم می داند که ما معترضان به لایحه تغییرات قضایی مانعی بر سر راه عادی سازی روابط با کشورهای عربی نیستیم بلکه موانع این کار، در اطراف خود او است؛ یعنی وزیران تندرویی مثل ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ (وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی).

این پایگاه خبری افزود: منظور لیوین، این دو وزیر متعلق به جریان راست افراطی هستند که با دادن هرگونه "امتیاز" به تشکیلات خودگردان فلسطین برای دستیابی به یک توافق سازش با ریاض، مخالفت می کنند.

به گزارش ایرنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهارات خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که در آستانه یک توافق صلح تاریخی با عربستان هستیم.

نتانیاهو که به دلیل اقدامات جنجالی‌ کابینه اش مغضوب جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا است در تلاش برای کمرنگ جلوه دادن اختلافات تل‌آویو و واشنگتن گفت: می‌توانیم تحت رهبری بایدن با عربستان به توافق برسیم.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی چهارشنبه گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا شرط عادی‌سازی روابط با تل آویو را تحقق اهداف فلسطینیان دانست و گفت: مساله فلسطین برای عادی سازی روابط با (رژیم) اسرائیل مهم است.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز شنبه از مخالفت وزیران حزب لیکود و احزاب دینی کابینه این رژیم با امتیاز دهی به تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری در چارچوب بسترسازی جهت دستیابی به یک توافق به منظور برقراری روابط تل آویو با ریاض خبر دادند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که موضوع برقراری روابط تل آویو با ریاض که نتانیاهو دنبال می کند، باعث گسترده تر شدن تنش و اختلاف در درون کابینه او شود. این درحالی است که همزمان تنش ها بین ائتلاف حاکم در کابینه با جناح اپوزیسیون بر سر لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی بالا گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha