تاسیسات تقویت فشار گاز «شهید رفیعی‌راد» آماده افتتاح رسمی شد

تهران- ایرنا- متخصصان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران پس از شکستن رکورد بهره‌گیری از کالاهای ساخت داخل به میزان ۹۲ درصد در تاسیسات تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان)، موفق به  انجام تست ۷۲ ساعته شدند تا این تاسیسات در آستانه راه اندازی قرار گیرد. 

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، «صمد رحیمی» این دستاورد را برگ زرینی در تالار افتخارات صنعت گاز ایران توصیف کرد و اظهار داشت: تاسیسات تقویت فشار گاز شهید رفیعی‌راد (آرادان) در تامین گاز شمال و شمال شرق کشور اهمیت دارد.

وی افزود: بی‌شک پروژه ساخت تاسیسات تقویت فشار گاز شهید رفیعی راد (آرادان) جزو بهترین و حرفه ای ترین پروژه ها در سطح صنعت نفت و گاز به شمار می آید که سبب ساز دستیابی به فتوحات بزرگ تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این ایستگاه در استان سمنان و روی خط اصلی ۴۸ اینچ شمال- شمال شرق کشور نصب شده است.

با راه‌اندازی این ایستگاه، ظرفیت انتقال گاز، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب به سمت شمال و شمال شرق افزایش می‌یابد و از ۶۰ به ۷۰ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

با توجه نیاز ارزی کشور، داخلی‌سازی قطعات بسیار مهم است و در حال حاضر ۹۰ درصد کالاهای طرح آرادان از جمله کمپرسور، ظروف تحت فشار برق و شیرآلات از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha