۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85238681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۱۱۵ روستای خراسان جنوبی تا پایان امسال آبرسانی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هدفگذاری شده است که تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی افزود: فاز نخست طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون آبرسانی به ۵۷ روستا به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: در فاز دوم این طرح، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده‌ و در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۴ آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام خواهد رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: فصل تابستان آب مورد نیاز شهرها و روستاهای استان به خوبی تامین شد به گونه‌ای که علیرغم گرمای بی‌سابقه و سوزان کمترین تنش آبی را در سطح استان داشتیم و موضوع تنش آبی به همت شرکت آب و فاضلاب به خوبی مدیریت شد.

وی اضافه کرد: ۹۹ مخزن ذخیره آب روستایی به حجم ۱۹ هزار و ۴۳۰ متر مکعب و ۱۱ مخزن شهری به ظرفیت ۲۶ هزار متر مکعب در دست ساخت است که باید رایزنی و پیگیری‌ها از مرکز انجام شود تا این طرح‌ها با تامین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عباس‌زاده با تاکید بر تسریع در روند اجرای مجتمع خوشاب سربیشه گفت: مشکلات این مجتمع از مرکز پیگیری می‌شود تا روند اجرای طرح در راستای رفع مشکل تنش آبی این منطقه مرزی سرعت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha