شهردار : ۷۷ پروژه برای محرومیت زدایی محلات شیراز تصویب شد

شیراز- ایرنا- شهردار شیراز گفت: ۴۰ محله طی سال گذشته در شهر شیراز احصا و ۷۷ پروژه محرومیت زدایی به ارزش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای این محلات تعریف و تصویب شد.

به گزارش ایرنا، محمد حسن اسدی، عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از این تعداد پروژه، طی ۲ هفته اخیر ۴۷ پروژه به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق ۱۱ گانه شهر شیراز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: به منظور رفع محرومیت از چهره شهر، کمیسیون محرومیت زدایی در شورای اسلامی شهر شیراز تشکیل شد و به دنبال آن با کمک قرارگاه احمد بن موسی (ع) شیراز اطلاعات خوبی از وضعیت محلات محروم این کلانشهر به دست آوردیم.

او اظهار کرد: شورای شهر شیراز در برنامه شیراز ۱۴۰۴ تاکید داشت که سه درصد بودجه عمرانی شیراز باید صرف محرومیت زدایی شود که امروز بودجه عمرانی شهرداری شیراز حدود ۱۹۵ هزار میلیارد ریال است و این بدان معناست که حدود ۶ هزار میلیارد ریال می توان به پروژه های محرومیت زدایی اختصاص داد.

شهردار شیراز گفت: در بحث مرمت منزل محرومان در شیراز، سپاه فجر پیشنهاد مرمت یک هزار واحد را مطرح کرد که شهرداری مرمت ۵۰۰ واحد را متقبل شد و تا به امروز ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری به این امر اختصاص یافته و آمادگی داریم ۳۰ میلیارد ریال باقیمانده سهم شهرداری را به سرعت پرداخت کنیم.

اسدی افزود: امروز هیچ پروژه تعطیل و نیمه تعطیلی در شهر شیراز وجود ندارد و تاریخ ۱۱۰ ساله شهرداری شیراز سابقه وجوود این میزان پروژه از نظر تعداد، حجم و مبلغ پروژه وجود ندارد.

وی گفت: هیچگاه سابقه نداشته که در شهر شیراز همزمان در ۲ خط مترو عملیات عمرانی انجام شود و در سفر رئیس جمهور نیز که در مهرماه جاری بنا است انجام شود شاهد کلنگ زنی خط چهار مترو و اتصال خط یک به چهار خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha