۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85238916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت زدایی در زنجان

۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۰
کد خبر: 85238916
بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت زدایی در زنجان

زنجان - ایرنا- بسیج سازندگی بر اساس رسالت ذاتی خود، همواره در مناطق محروم به مردم خدمات‌رسانی می‌کند و کمک حال دولت‌ها در بحث محرومیت زدایی است.

به گزارش ایرنا، همگانی شدن گفتمان جهادی و بستر سازی برای گسترش و مشارکت حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان داوطلب در فعالیت های جهادی و خدمت رسانی راهی موثر در راستای تحقق عدالت و پیشرفت و مهمترین رسالت بسیج سازندگی و جریان جهادی است.

به این رسالت مهم در سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج که به تایید مقام معظم رهبری رسیده، اشاره و تاکید شده است.

در زنجان هم ۷۰۰ گروه جهادی با پنج هزار جهادگر در قالب اردوهای جهادی ویژه تابستان در مناطق محروم استان به صورت جغرافیا محور و محله محور فعالیت می کنند.

این گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، مشاوره، آسیب‌های اجتماعی، بهداشت و سلامت، کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی، اشتغالزایی و رسانه در مناطق کم برخوردار استان مشغول خدمات رسانی هستند.

بر اساس آمارهای موجود در بسیج سازندگی استان ۳۲۰ گروه جهادی در این بخش با مشارکت ۲ هزار و ۸۰۰ جهادگر در عرصه‌های مختلف عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، کمک مومنانه، تعلیم و تربیت، کشاورزی، دامداری و صنعت و معدن فعالیت دارند.

بسیج سالانه هزاران پروژه را در مناطق محروم اجرا می کند

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه بسیجیان در ایجاد امنیت پایدار برای کشور نقش پر رنگی دارند، گفت: این گروه ها در صحنه عمرانی، آبادانی و سازندگی، پروژه‌های بسیار مهمی را در کشور اجرا کردند.

سردار جهانبخش کرمی افزود: در کنار بسیج سازندگی همه سپاه، نیروهای زمینی و حتی قرارگاه‌های منطقه‌ای در محرومیت‌زدایی به ویژه در تامین آب شرب مورد نیاز مردم وارد میدان شدند.

وی با بیان اینکه بسیج در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی همواره نقش پررنگی داشته و تاکنون فعالیت های موثری در این زمینه انجام داده است، گفت: بسیج در همه صحنه‌ها به صورت جهادی وارد عمل شده و بسیجیان در دوران هشت سال دفاع‌ مقدس، زیباترین صحنه‌ها را به نمایش گذاشتند.

بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت زدایی در زنجان

در صحنه عمرانی، آبادانی، سازندگی، پروژه‌های بسیار مهمی را در کشور توسط بسیج اجرا شده است و نیز در اقتصاد مقاومتی به معنویات رهبری عمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج در سازندگی و محرومیت‌زدایی، سالانه هزاران پروژه به ویژه در مناطق محروم اجرا می کند، گفت:بسیج در صحنه عمرانی، آبادانی و سازندگی، پروژه‌های بسیار مهمی را در کشور اجرا کرده و در اقتصاد مقاومتی نیز به منویات مقام معظم رهبری عمل نموده است.

کرمی گفت: امروز سپاه و بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی در جامعه پیشرو هستند و خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در تمام عرصه ها از اولویت‌های بسیج سازندگی بوده و این سازمان با ساماندهی جوانان در گروه‌های جهادی منشا خدمات متعددی در مناطق محروم است.

توزیع ۲۷ هزار و ۵۷۸ بسته معیشتی در زنجان

جانشین سپاه استان زنجان نیز با بیان اینکه قرارگاه‌های مختلفی در بسیج در حال فعالیت است، اضافه کرد: بسیج اصناف، بسیج پزشکان، بسیج کارمندی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی و دانشجویی اقدامات موثری را در بحث محرومیت زدایی انجام می‌دهند.

سردار ابوالفضل طهماسبی افزود: در طرح کمک مومنانه تا مرداد ۱۴۰۲ توزیع ۲۷ هزار و ۵۷۸ بسته معیشتی بین نیازمندان در سطح استان انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به نذر قربانی با ۲۳۳ راس که با همکاری مردم و پایگاه‌های بسیج انجام شد، گفت: در طرح اطعام و نذری نیز ۶۶ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد.

وی با اشاره به تهیه سه هزار و ۴۳۷ بسته بهداشتی و توزیع بین نیازمندان، گفت: ۲ هزار و ۵۴۷ لباس و کفش نیز تهیه و بین گروه های هدف توزیع شد.

بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت زدایی در زنجان

طهماسبی با اشاره به مرمت ۴۳ واحد مسکن محرومان با استفاده از ظرفیت کمیته امداد، اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۵ بسته نوشت افزار نیز تهیه و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به مشارکت در برپایی موکب‌ها در همایش جاماندگان اربعین حسینی، بیان کرد: ۱۰۵ گروه جهادی در این امر شرکت داشتند.

سردار طهماسبی با اشاره به برگزاری دومین یادواره خدمت در ۲۳ مرداد که با همکاری برخی دستگاه ها با حضور سردار زهرایی برگزار شد، گفت: در این یادواره ۱۲۵ طرح عمرانی و جهادی نیز افتتاح شد.

الگوی حرکتی بسیج در اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نقش آفرینی مردمی است.

وی یکی از قرارگاه های مهم بسیج سازندگی را قرارگاه اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: الگوی حرکتی بسیج در اقتصاد مقاومتی مبتنی بر نقش آفرینی مردمی است.

این مسوول اضافه کرد: طبق ابلاغیه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، سازمان بسیج مستضعفین قرارگاه اقتصاد مقاومتی را ذیل بسیج سازندگی سامان داده تا بسترهای لازم برای نقش آفرینی مردم در حوزه اقتصاد و کمک به اقتصاد درون زا فراهم شود.

نصب و راه‌اندازی سه هزار پنل‌ خورشیدی در مناطق محروم زنجان

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان نیز در ارتباط با اقدامات بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی، گفت: بسیج سازندگی برای خرید پنل‌های خورشیدی برای خانواده‌های نیازمند ورود کرده و با نصب و راه‌اندازی آنها برای گروه های هدف درآمدزایی می کند.

اقبال جهانبخشی تصریح کرد: در این باره تفاهم نامه پنج جانبه با شرکت برق، بهزیستی، کمیته امداد و دفتر امور روستایی استانداری در خصوص ایجاد پنل های خورشیدی منعقد شده تا سه هزار پنل خورشیدی در مناطق محروم و کم برخوردار استان نصب شود.

بسیج سازندگی پیشتاز محرومیت زدایی در زنجان

جهاد آبرسانی بسیج در شهرستان خرمدره

مسئول بسیج سازندگی شهرستان خرمدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از رسالت های مهم بسیج سازندگی است، گفت: گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم همواره در حال خدمت رسانی هستند.

روح‌اله فیروزی ادامه داد: گروه‌های جهادی شبانه روز و بدون هیچ منت و چشمداشتی خدمت می‌کنند و در عرصه امنیت، توسعه و آبادانی و رفع محرومیت ثابت قدم و استوار هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه جهاد آبرسانی اقدامات بزرگی در شهرستان خرمدره صورت گرفته است، گفت:انتقال آب چشمه یاسی بولاغ تا منبع آب روستای باغدره جهت تامین آب شرب روستا با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و دهیاری به طول چهار کیلومتر با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و ترمیم و نوسازی خط انتقال آب شرب روستای اردجین با مشارکت دهیاری و خیرین به طول ۲ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد ریال از جمله اقدامات صورت گرفته است.

فیروزی با اشاره به سایر اقدامات فرهنگی و اجتماعی بسیج در این شهرستان، گفت: تهیه و توزیع بیش از ۷۰۰ بسته معیشتی، تهیه و توزیع ۲۵۰ بسته گوشت قرمز به همت سپاه ناحیه خرمدره و خیرین به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان، طبخ و توزیع غذای گرم در مناطق محروم به تعداد بیش از سه هزار و ۷۰۰ پرس و معاینه رایگان بیماران در مناطق محروم توسط گروه جهادی پزشکی از جمله این اقدامات است.

برآیند:

بسیج سازندگی از نهادهای حمایتی در کشور است که در زمینه رفع محرومیت از مناطق محروم و کم برخوردار، حمایت از کسب و کارهای خرد و ایجاد اشتغال و درآمد به ویژه در مناطق محروم فعالیت می کند.

خوشبختانه به همت بلند جوانان جهادگر و با خدمت بی منت آنها گره‌های کور چندین ساله با حداقل هزینه‌ها در مناطق محروم باز شده و لبخند رضایت و خوشحالی بر لبان ساکنان این مناطق نشسته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha