وزارت نیرو  از سامانه  خنک کننده خشک در نیروگاه اصفهان استفاده کند

اصفهان -ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان خواهان استفاده از سامانه " خشک " به جای استفاده از آب در برج خنک کننده واحد ۴ نیرگاه برق اسلام آباد (اصفهان) شد.

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه اردیبهشت امسال برج خنک کننده واحد ۴ نیروگاه اسلام آباد دچار آتش سوزی و بعد از چهار ماه دوباره وارد مدار شد، گفت: پیگیری وزارت نیرو برای بازسازی این قسمت از نیروگاه استفاده از " برج تَر" است و این در حالیست که منابع آبی تامین نشده‌ و زاینده رود و ۹۹ درصدِ تالاب بین‌المللی گاوخونی خشک است.

وی تاکید کرد: در حالی که زاینده رود خشک و ۹۶ درصدِ پهنه استان درگیر خشکسالی است، وزارت نیرو نباید پیگیر استفاده از " سامانه تَر " در بازسازی برجِ خنک کننده واحد ۴ نیروگاه اسلام آباد باشد ؛ درخواست داریم وزارت نیرو و شرکت توانیر برنامه ریزی کنند که در فرآیند بازسازی این برج از سامانه برجِ خنک کننده خشک استفاده شود.

شیشه فروش یادآور شد: اصفهان از ابتدای امسال ۵۱ روز ناسالم را تجربه کرده و دلیل آن هم آلودگی ناشی از گرد و غبار و شرایط بحرانی تالاب گاوخونی است.

وی افزود: حقابه‌های اصفهان تامین نشده است و بنابراین از وزارت نیرو می‌خواهیم که در سال زراعی جدید ، ۱۷۶ میلیون مترمکعب حقابه قانونی و زیست محیطی تالاب گاوخونی را در تابلوی منابع و مصارف حوزه زاینده رود برنامه ریزی و تامین کند.

شیشه فروش گفت: باید به اجرای طرح های تامین آب کمک شود و گرنه هیچ توجیهی برای ایجاد برج خنک کننده تَرِ واحد ۴ نیروگاه اسلام آباد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تا تعهدات وزارت نیرو انجام نشده است، ضرورت دارد که از برج خنک کننده خشک در بازسازی واحد ۴ نیاروگاه اسلام آباد استفاده شود، زیرا برآوردها نشان می‌دهد که نیاز آبی این سامانه زیاد است.

شیشه فروش در ادامه یادآور شد: اصفهان هشت دهم درصد برق کشور را تولید می‌کند که بر این مبنا ۵۵۰ مگاوات نیروگاه اسلام آباد و ۱۶۰۰ مگاوات هم در نیروگاه شهید منتظری تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا نیروگاه حرارتی اسلام آباد در غربی‌ترین نقطه شهر اصفهان و دردامنه کوهی شهره به نامِ "کوه دنبه " و در فاصله ۲ کیلومتری بزرگراه ذوب‌آهن قرار دارد که در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده است.

این نیروگاه پنج واحد داردو ظرفیت تولید برق آن ۸۳۰ مگاوات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha