۶۴۷ هزار و ۱۸۸ تن بار توسط راه‌آهن اراک جابه جا شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: ۶۴۷ هزار و ۱۸۸ تن بار از ابتدای سال جاری تاکنون توسط راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور جابه جا شد.

«سعید ترکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: میزان بارگیری در راه‌آهن این منطقه در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: مازوت و مازوت کم سولفور، پلی‌اتیلن، مواد شیمیایی و گندم از مهمترین کالاهایی است که امسال از طریق راه‌آهن منطقه اراک به نقاط مختلف کشور از جمله بنادر عباس و ماهشهر حمل شد.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: این میزان بارگیری توسط ۱۱ هزار و ۲۷۳ واگن به نقاط مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد دارد.

ترکی، از رشد ۴۳ درصدی بار تخلیه شده در راه‌آهن اراک در شش ماهه سال جاری خبرداد و گفت: میزان بار تخلیه شده راه‌آهن این شهرستان امسال به ۱۵۲ هزار و ۱۲ تن رسید.

وی، میزان رشد تن کیلومتر مرزی راه‌آهن اراک را پنج درصد عنوان کرد و افزود: تن کیلومتر مرزی راه‌آهن این شهرستان در شش ماهه سال جاری به ۴۶۵ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۲۳ تن کیلومتر رسید.

محدوده راه‌آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha