۶ هزار دانش آموز لرستانی آموزش های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: ۶ هزار و ۲۰۴ دانش آموز این استان در قالب طرح "مدرسه تابستانه " آموزش داده شدند.

"حشمت الله معتمدی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این طرح با مشارکت چند دستگاه به ویژه آموزش و پرورش در سطح استان برگزار شده است که در این راستا بیشترین آموزش ها به تعداد ۲ هزار و ۱۵۰ دانش آموز در خرم آباد، یک هزار و ۵۳ نفر در بروجرد و ۶۲۷ نفر در سلسله ارایه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز شد و تا ۱۵ شهریور ماه در استان ادامه داشت افزود: طی این دوره، دانش آموزان به منظور آشنایی با مهارت های فنی و حرفه ای و هدایت تحصیلی آموزش های فنی در رشته های مختلف شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان قسمت مهمی از جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه ای هستند و متناسب با نیاز و تقاضای این افراد کارگاه هایی از مجموع ۳۰ هزار استاندارد فنی و حرفه ای به آنان ارایه می شود که مدارک آن در بیش از ۲۰۰ کشور عضو سازمان جهانی کار قابل ترجمه و استفاده است.

معتمدی با بیان اینکه اکنون ۴۷۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان فعال می باشد عنوان کرد: این رقم نسبت به دولت قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و از این تعداد ۲۶۹ آموزشگاه طی فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: اقدامات خوبی در راستای تجهیز کارگاه های استان انجام شده است و با تخصیص اعتبارات سفر رییس جمهور، حدود ۹۰ درصد کارگاه های استان تجهیز شدند همچنین کارگاه های کشاورزی پیشرفته در خرم آباد و کوهدشت فعال و سیستم آموزشی برق هوشمند نیز فعال شده است.

بیش از ۶ هزار دانش آموز لرستانی آموزش های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

معتمدی با اشاره به تجهیز کارگاه های حوزه مکانیک خودرو ادامه داد: کارگاه های برودتی ازنا و خرم آباد و کارگاه ورشوسازی بروجرد تجهیز و بر اساس برنامه آمایش سرزمین، کارگاه های جدیدی در حوزه ظرفیت های گردشگری، فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی استان نیز فعال شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان همچنین گفت: ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر شامل پنج هزار زن و هشت هزار و ۸۰۰ مرد امسال از آموزش های مهارتی این اداره کل بهره مند شده اند.

معتمدی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد تعهدات سالانه این سازمان انجام شده است افزود: در حوزه آسیب دیدگان اجتماعی ۱۳۱ نفر، ۴۶ فرد معلول، ۲۳ تبعه خارجی، ۵۱ دانش آموخته دانشگاهی و ۴۲۱ دانشجو، ۱۹۱ زن خانه دار، ۴۶۵ زندانی،۲ هزار و ۶۴۵ سرباز وظیفه و ۴۱ کودک کار از آموزش های فنی و حرفه ای استان بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای ۱۸ جامعه هدف دارد و آموزش های مرتبط را از طریق کارگاه های مشترک و تفاهم نامه های مختلف، به اقشار آسیب دیده ارائه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha