نشست سه جانبه چین، ژاپن و کره جنوبی/ مقدمات دیدار سران سه کشور بررسی شد

تهران - ایرنا - مقامات ارشد چین، کره جنوبی و ژاپن امروز سه شنبه با شرکت در یک نشست سه جانبه در سئول، ضمن گفت و گو درباره روند همکاری های سه جانبه، در خصوص مقدمات لازم برگزاری نشست سه جانبه سران این کشورها تبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات بلندپایه این سه کشور شامل چونگ بیونگ وون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی، تاکهیرو فوناکوشی معاون ارشد وزیر امور خارجه ژاپن و نونگ رونگ دستیار وزیر امور خارجه چین در این نشست حضور داشتند.

چونگ بیونگ وون روز دوشنبه مذاکرات دوجانبه جداگانه با همتایان چینی و ژاپنی خود داشت. پارک جین وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز روز یکشنبه با چونگ بیونگ وون، تاکهیرو فوناکوشی و نونگ رونگ دیدار کرد.

پارک جین از مقامات خواست تا همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و نتایجی محسوس بدست بیاورند که منافع آن برای مردم این سه کشور مشهود باشد.

به گزارش ایرنا، اجلاس سه جانبه میان این سه کشور همسایه برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ برگزار شد و از سال ۲۰۱۹ در پی مناقشات میان کره جنوبی و ژاپن درباره غرامت کارگران و همه گیری ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد. با گرم تر شدن روابط سئول و توکیو در دولت یون سوک یول از ماه مه سال گذشته میلادی نیاز به از سرگیری اجلاس سه جانبه احساس شد.

رئیس کنونی این سازوکار سه جانبه یعنی کره جنوبی در تلاش است تا در سال جاری میلادی میزبان این اجلاس باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha