اهالی روستاهای کم‌برخوردار سردشت خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند

مهاباد - ایرنا - مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت گفت: اهالی روستاهای کم‌برخوردار این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس، خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

سرگرد رحمان قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید رهنمون و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تیم پزشکی کانون بسیج جامعه پزشکی و با همکاری مرکز بهداشت به روستاهای کم‌برخوردار «احمدبریو» و «زله» اعزام شد.

وی اضافه کرد: در این اعزام تیم پزشکی شامل پزشک عمومی، ماما، دارویار، پرستار، تکنسین بهداشت، بهورز و یک روانشناس حضور داشتند که در یک ماموریت یک روزه به ۱۵۳ نفر از اهالی این روستاها خدمات درمانی و بهداشتی مختلف ارائه دادند.

مسوول کانون بسیج جامعه پزشکی سردشت ادامه داد: این تیم پزشکی علاوه بر ویزیت رایگان بیماران، داروی رایگان و خدمات مامایی و روانشناسی، تزریقات و پانسمان، در کنار آن غربالگری اولیه بیماری‌هایی مختلف مانند فشار و قندخون، تب سنجی و تزریقات انجام دادند.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفین جامعه است که امروز توسط حوزه سلامت شهرستان سردشت در هر ۲ عرصه بهداشت و درمان در حال انجام است.

سرگرد قادری افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت پزشکان متخصص و تیم‌های درمانی اجرا می‌شود.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

شهرستان مرزی سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha