سرعت وزش تندباد در میاندوآب به ۹۰ کیلومتر در ساعت رسید

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: وزش تندباد طی شبانه روز گذشته در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان‌غربی ثبت شد و در این مدت سرعت تندباد در میاندوآب به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز گذشته با ورود امواج ناپایدار در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش ابر، بارش خفیف باران در برخی مناطق، همراه رعد و برق بودیم که بیشترین سرعت تندباد در میاندوآب ۹۰ کیلومتر بر ساعت، در مهاباد و اشنویه ۶۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی اضافه کرد: این امواج ناپایدار با خود بارش هایی نیز به همراه داشتند که بیشترین مقدار آن در سلماس ۶ میلی‌متر، چالدران ۲.۲ میلی‌متر، ماکو یک میلی‌متر و در ارومیه، بوکان و خوی نیز کمتر از یک میلی‌متر ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج این امواج ناپایدار از امروز تا اوایل هفته آینده جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم خواهد شد و در طول این مدت در برخی نقاط احتمال افزایش ابر و وزش باد نیز وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: در شبانه روز گذشته اشنویه و نقده با حداقل با دمای هشت درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و سردشت، بوکان و مهاباد با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha