۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85239355
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موانع فعالیت ۱۲۰ واحد تولیدی البرز برطرف شد

۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبر: 85239355
موانع فعالیت ۱۲۰ واحد تولیدی البرز برطرف شد

کرج - ایرنا - رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز اعلام کرد: موانع فعالیت و تولید ۱۲۰ کارخانه و واحد تولیدی این استان در نیمه نخست امسال پس از بررسی در ستاد تسهیل البرز برطرف شد.

سرهنگ پاسدار «مهران طیران» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدهای تولیدی و صنعتی مشکلاتی در حوزه بانکی همچون تسهیلات معوقه یا معوقات دولتی همچون پرداخت هزینه های آب، برق، گاز و مالیات داشتند.

وی با بیان اینکه این واحدها در حوزه صدور مجوزها نیز مشکلاتشان رفع شد، اظهار کرد: این روند در سه ماهه سوم و چهارم سال جاری ادامه خواهد داشت.

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز با اشاره به اینکه هم افزایی خوبی بین بسیج کارگری، صنعت و معدن، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی استان برای رفع مشکلات بخش تولید در کوتاه ترین زمان وجود دارد، گفت: بخشی از مشکلات این واحدها در زیرساخت ها همچون مشکل حوزه برق و آب است که از توان استان خارج بوده و دولت در حال تلاش برای رفع آنها است.

طیران افزود: خیلی از مشکلات نیز در حوزه مالیات و بیمه تامین اجتماعی و اختلافات بین کارگری و کارفرمایی و فنی است که با هم افزایی در کوتاه ترین زمان رفع شد.

تربیت کارگران ماهر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان را کمبود کارگر به خصوص کارگر ماهر دانست و اظهار کرد: برای تربیت کارگران ماهر با برنامه ریزی های انجام شده از توان سازمان فنی و حرفه ای استفاده می شود زیرا هم اکنون بیشتر واحدهای تولیدی با کمبود کارگر مواجه هستند.

طیران با بیان اینکه کمبود کارگر به یک چالش در بخش صنعت کشور تبدیل شده است، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا به صورت مستقیم توسط شبکه ای که بسیج در پایگاه ها، محلات و مساجد دارد فراخوانی برای تربیت و جذب جوانان جویای کار داده شود.

وی افزود: همچنین برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کار و تولید اردوهای راهیان پیشرفت در البرز پیش بینی شده است که اکنون با بازگشایی مدارس این طرح به اجرا در می آید.

آموزش اشتغال خانگی در خانواده کارگری

طیران در ادامه با اشاره به اینکه معیشت کارگران در اوضاع اقتصادی موجود با مشکلاتی مواجه شده است، اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال درصدد هستیم تا برنامه های آموزشی اشتغال خانگی را برای خانواده کارگران به منظور کمک به معیشت این خانوارها اجرا کنیم.

وی گفت: وضعیت معیشتی و نرخ تورم کارگران را با مشکل مواجه کرده و آن ها به تنهایی قادر نیستند تا این مشکلات را به دوش بکشند پس خانواده آن ها نیز پای کار می آیند.

طیران همچنین یکی از برنامه ها برای قشر کارگری را اجرای دوره های روشنگری و تبیینی دانست و افزود: دشمنان در حوزه های مختلف به خصوص قشر کارگری به دنبال سیاه نمایی هستند ولی خوشبختانه به رغم فراخوان های مکرری که دادند به اهداف شوم خود به خصوص از سوی قشر کارگری نرسیدند که نشان از بصیرت بالای آنان دارد.

رییس بسیج کارگری و کارخانجات استان البرز تصریح کرد: در این دوره ها کارگران را با وضعیت موجود آشنا کرده و وضعیت آینده کشور را برای آنان امیدآفرین و کشور را رو به سمت تعالی و پیشرفت ترسیم می کنیم.

وی گفت: با پیوستن ایران به پیمان شانگهای و بریکس آینده خوبی در حوزه تولید و صنعت کشور پیش بینی می شود که به همین منظور برنامه های بصیرتی برای قشری که چرخ اقتصاد کشور با بازوی آن ها می چرخد برگزار می شود.

اجرای نوبت ایثار در ۱۵ شرکت تولیدی البرز

طیران در ادامه به برنامه های پیش بینی شده در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یکی از این برنامه ها اجرای نوبت ایثار در ۱۵ شرکت تولیدی و صنعتی استان است که در این طرح مدیران و کارگران بسیجی دستمزد یک نوبت کاری، اضافه کاری یا بخشی از آن، خلاقیت و یا هرکاری که مستحق دستمزد باشد را دریافت نمی کنند تا بهره وری را در کارخانه های این استان بالا ببرند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به تولید و کاهش هزینه های تولید کمک می کند، اظهار کرد: گلباران مزار شهدا، پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی، دیدار با خانواده شهدای کارگر استان، برگزاری یادواره شهدای کارگر در شهرستان ساوجبلاغ و برگزاری جلسات اخوت کارگری و کارفرمایی در ۶ شرکت تولیدی و صنعتی از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha