۲۱ اثر به جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بجنورد راه یافت

بجنورد-ایرنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۲۱ اثر در بخش عروسکی و دانشجویی به جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بجنورد راه یافت.

مسعود مرواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آثار نمایشی از هفتم مهر امسال در پلاتو ترنج، گلشن، فرهنگسرا و پلاتو شمس بجنورد به روی صحنه می رود.

وی افزود: هنرمندان شرکت کننده در ۲ بخش این رویداد از استان های اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، یزد، قزوین، کیش، زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و کشور ارمنستان به مدت چهار روز در بجنورد به هنرنمایی خواهند پرداخت.

مرواری ادامه داد: در نخستین روز از جشنواره سه اثر نمایشی «پند پیر بابا» به کارگردانی علی جباری، «مجلس سهراب کشی» به کارگردانی امیر رضا جهانی و «کارناوال» به کارگردانی کارن ام اچاتریجن از ارمنستان در ۲ سانس اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایش های «مبارک و صندوق» به کارگردانی فرزاد لباسی، «وانی کوچک» به کارگردانی سلمان شفیعی، «غلامک نامچه» به کارگردانی علی جاور، «خمره بازی» به کارگردانی امید علی اجاقی، «رویای شیرین عروسک» به کارگردانی غزل ملک حسینی، «پره چیلر» به کارگردانی لیلی سلمانی، «روشنک» به کارگردانی اهورا مرادی و «کارناوال» به کارگردانی کارن ام اچاتریجن از ارمنستان هشت اجرای در نظرگرفته شده برای دومین روز است.

مرواری، هفت اجرای در نظر گرفته برای سومین روز از این رویداد را چهار نمایش عروسکی و سه نمایش دانشجویی عنوان کرد و گفت: آثار نمایشی «مبارک و سمفونی نامه های پرنده» به کارگردانی رقیه نیکی یار و وحید رحیمی، «امیر ارسلان نامدار» به کارگردانی محسن حافظی، «نه چک زدیم، نه چونه» به کارگردانی امیرحسین انصافی، «خمره بازی» به کارگردانی امید علی اجاقی، «سعدی، کلمب و فتح بهشت» به کارگردانی مهتاب تبریزی، «سه پوزه، سه سر» به کارگردانی وجیهه کریمی و «مجلس آهوخوانی» به کارگردانی «محسن جهانگیرزاده» عناوین این اجراها است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: نمایش های «عروس دیوی» به کارگردانی میترا توکل پور، «مغروق ماهی» به کارگردانی علی رضایی راد، «دوازده دقیقه» به کارگردانی حسین قاسمی هنر، «صدا این همیشه ترسان» به کارگردانی نسیم سلطانی نصب و «شراع» به کارگردانی کاظم ارجمند نیا پنج نمایش در نظر گرفته شده برای آخرین روز اجراهای جشنواره است.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان‌های خراسان شمالی، چهارمحال‌ و بختیاری، مرکزی و گلستان میزبان بخش‌های متنوع و هنرمندان ملی و بین‌المللی خواهد بود که مرکز خراسان شمالی این رویداد را در ۲ بخش نمایش عروسکی و دانشجویی با حضور ۲۱ اثر نمایشی و گروه شرکت کننده از هفتم تا دهم مهرماه برگزار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha