۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد -ایرنا- ۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار همزمان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری دستگاه‌های اجرای و حمایتی، مراکز و موسسات خیریه، بانک‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) روز سه‌شنبه بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: جشن عاطفه‌ها و توزیع نوشت‌افزار امسال با همکاری همه دستگاه‌ها، ارگان‌های خدماتی و حمایتی، نهادهای مردمی، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر و موسسات و مراکز خیریه به صورت همزمان برگزار شد تا از موازی‌کاری جلوگیری و بسته‌های آموزشی و نوشت افزار به صورت عادلانه بین افراد نیازمند توزیع شود.

جاسم محمدی افزود: این برنامه هماهنگ نشان داد که در استان تعاملی بین دستگاهی وجود دارد و ثابت شد که در هر زمان و برای هر فعالیتی همدلی و همراهی وجود داشته باشد، خدمت بهتری به جامعه هدف ارائه خواهد شد و کارها با سرعت و شتاب بهتر به سرانجام خواهد رسید.

۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گفته وی، در آستانه سال تحصیلی گذشته از محل برگزاری جشن عاطفه‌ها ۵۱ میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد و این میزان در سال تحصیلی جدید تاکنون بیش از ۷۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

محمدی به ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و فرهنگ کمک به هم‌نوع به عنوان مهمترین برنامه‌ها و اهداف برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۸ هزار بسته آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند با همکاری همکاری همه ارگان‌ها از جمله بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سپاه، مراکز نیکوکاری و سایر ارگان‌ها و بانکها توزیع شد.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار توزیع نوشت‌افزار به صورت همزمان اجرا شد تا از همپوشانی جلوگیری و تعداد دانش‌آموزان بیشتری از این کمک‌ها بهره‌مند شوند.

۲۸ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند چهارمحال و بختیاری توزیع شد

امام جمعه موقت شهرکرد نیز در این آیین با اشاره به اینکه در این عالم بزرگ تنها حاکمیت و کشوری که در راه اهل بیت(ع) تلاش می‌کند، ایران و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: ایران به برکت رهبری امامین انقلاب و خون شهدا به عنوان مرکز جهان اسلام تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی با تبریک ایام هفته دفاع مقدس افزود: این ایام یادآور روزهای آغاز جنگ تحمیلی است که در آن روزها کشور با عطر و بوی شهدا متحول شد و تحولات فرهنگی به عنوان مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه رخ داد.

به گفته وی، در سال ۱۳۵۷ و زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، چهره جامعه ایرانی به صورت کامل تغییر پیدا نکرده بود و حجاب به صورت کامل و صحیح رعایت نمی‌شد و بسیاری از مردم با همان پوشش‌های که از قبل داشتند زندگی می‌کردند، اما هشت دفاع مقدس و یاد و خاطر شهدا جامعه را متحول کرد و معنویت در جامعه نهادینه شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بزرگداشت یاد و خاطر شهدا افزود: برگزاری مراسمات بزرگداشت یاد و خاطر شهدا زمینه را برای ترویج معنویتی که ویژه دوران دفاع مقدس بود، فراهم می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد افزود: پر رنگ بودن معنویت در جامعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و پرداختن به ارزش‌های دینی و معنوی جامعه از نظر معنویت سیراب کرد.

وی با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عج) افزود: امروزه تنها حاکمیت و کشوری که برای اهل بیت(ع) تلاش می‌کند ایران است و هم‌اکنون به برکت رهبری امامین انقلاب و خون شهدا به مرکز جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، جشن عاطفه‌‎ها امسال با عنوان پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش‌آموزان با شعار" آینده‌ساز باشید" در سطح استان از اواسط شهریورماه در حال اجراست و خیرین و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۱۲ و کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند واریز کنند.

هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانواده با جمعیتی بیش از ۹۹ هزار و ۱۰۰ نفر زیرپوشش این نهاد حمایتی قرار دارند،که ۵۰ درصد این خانواده‌ها زنان سرپرست خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha