معاون وزیر علوم: عقب‌ماندگی در ساخت خوابگاه‌های متاهلی جبران شود

سمنان- ایرنا- معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهاجرت نخبگان در مقاطع تحصیلات تکمیلی جدی است و جبران عقب‌ماندگی با ساخت خوابگاه متاهلی در ماندگاری این قشر و همچنین حفظ جوانی جمعیت موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی خطیبی روز سه‌شنبه در نشست پیگیری مسکن ملی دانشگاهیان دانشگاه سمنان در سالن همایش این دانشگاه افزود: خوابگاه متاهلی به جوانی جمعیت کمک می‌کند و انتظار می‌رود بانک‌ها و استانها در این زمینه همراهی کنند.

وی اضافه کرد: عقب‌ماندگی در ساخت خوابگاه متاهلی در کشور وجود دارد و باید بخش‌های مختلف در این زمینه مشارکت کنند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تامین مسکن برای اقشار مختلف از جمله کارکنان، نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از اولویت دولت سیزدهم است‌.

معاون وزیر علوم: عقب‌ماندگی در ساخت خوابگاه‌های متاهلی جبران شود

وی اظهار کرد: تغییر کاربری اراضی دانشگاهی فقط برای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به منظور تامین خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی شده و تسریع در تشکیل کمیسیون ماده پنج برای تغییر کاربری ضروری است.


وی ادامه داد: دانشگاه‌های سمنان دامغان زمین دارند و در این زمینه به تغییر کاربری زمین برای ساخت خانه نیاز است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: دانشگاه‌های شاهرود و گرمسار فاقد زمین هستند و انتظار همراهی برای تامین زمین برای ساخت وجود دارد.

تامین خانه برای دانشگاهیان از اولویت‌های دولت سیزدهم است

استاندار سمنان گفت: تامین مسکن برای دانشگاهیان از اولویت‌های دولت سیزدهم است و آمادگی برای تامین زمین ساخت مسکن دانشگاهیان دانشگاه سمنان وجود دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی ابراز کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ارایه خدمت مطلوب به دانشگاه و دانشجویان مکلف هستند و باید همراهی می‌کنند.

استاندار سمنان بیان کرد: ۶۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان باید ساخته شود که از این تعداد ۱۵ هزار واحد در دست ساخت است و ۷۰ درصد زمین برای ساخت خانه طی چهار سال تامین شده است.

واگذاری زمین ویلایی در نهضت ملی مسکن طبق ضوابط است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم در این نشست گفت: تخصیص زمین طبق شورای عالی شهرسازی و معماری است و در مناطقی که مشکل زمین وجود دارد نباید انتظار تخصیص زمین ویلایی داشت.

محمد حمیدی تاکید کرد: طبق ضوابط به دانشگاه‌های فاقد زمین استان برای ساخت خانه دانشگاهیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن زمین تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به مشکل تامین زمین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ادامه داد: تامین زمین برای ساخت خانه دانشگاهیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اولویت پیگیری و انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پیگیری ساخت خانه دانشگاهیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن و کلنگ‌زنی طرح‌هایی با بیش از ۱۰۰ واحد خوابگاه دانشجویی به سمنان سفر کرد.

سمنان استانی دانشگاهی با بیش از ۷۰ هزار دانشجو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha