۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85239413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۶ تیم  ورزش راکتی ( پدل) کشور در البرز حضور یافتند

کرج - ایرنا – رییس هیات تنیس خاکی استان البرز اعلام کرد: ۳۶ تیم وزش راکتی (پدل ) کشور برای کسب ۵۰۰ امتیازی مردان در استان البرز حضور یافتند.

«جعفر سهرابی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعدادی از این تیم ها از استان های تهران، البرز، کرمانشاه و قم از عصر روز گذشته رقابت های خود را آغاز کردند.

وی اظهار کرد: از تیم های شرکت کننده ۳۰ تیم در قالب۱۰ گروه حضور دارند که ۲۰ تیم صعود کننده در مرحله مقدماتی گروهی به جدول اصلی راه یافته و در کنار ۶ سید (جایگاه) برتر مسابقات‌ در جدول اصلی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

سهرابی گفت: برترین های این مسابقات ۵۰۰ امتیازی برای حضور در رنگینگ کشوری و تیم ملی می گیرند.

البرز جایگاه دوم کشوری در پدل را دارد

سهرابی با بیان اینکه پدل یک ورزش نوپا در کشور است و از حدود ۱۰ سال پیش وارد کشور شده، افزود:‌تا ۲ سال پیش این ورزش فقط در تهران بازی می شد اما البرز پس از آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی اکنون دارای جایگاه دوم کشور در این ورزش است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان البرز ۶ زمین وزش راکتی (پدل ) فعال است ولی در حال آماده سازی زمین های دیگری نیز هستیم.

رییس هیات تنیس خاکی استان البرز گفت: به جز البرز و تهران در سه یا چهار استان دیگر این ورزش به صورت خیلی ضعیف انجام می شود.

پدل (به انگلیسی: Padel) ورزشی راکتی است که بین ۲ نفر یا بین ۲ تیم دونفره در زمینی احاطه‌شده با دیوارهای شیشه‌ای بازی می‌شود. زمین این رشته ورزشی تلفیقی از اسکواش و تنیس است.

بازی پدل در زمینی مستطیل شکل به ابعاد ۱۰×۲۰ انجام می شود. تور ۱۰ متری که ۸۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد، در وسط زمین نصب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha