ساخت عمیق‌ترین تونل متروی مشهد با ایمنی بالا پیش می‌رود

مشهد-ایرنا- قائم مقام مدیر عامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد گفت: عملیات ساخت عمیق‌ترین تونل قطار شهری مشهد( خط سوم) با ایمنی بالا پیش می رود، به طوریکه اجرای این خط تنها با هشت حادثه کارگری جزئی در نیمه نخست امسال روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم قهرمانی روز سه شنبه در بازدید بازرسان روابط کار به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از روند عملیات اجرایی ایستگاه میدان شهدای خط سه قطار شهری مشهد افزود: عملیات اجرای این خط که از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، از شهرک ابوذر مشهد آغاز و پس از عبور از میدان شهدا و حرم مطهر به بلوار مجیدیه متصل می شود.

وی اظهار داشت: هزار و ۳۲۵ نیروی پیمانکار و سازمانی در اجرای پروژه خط سه قطار شهری مشهد فعالیت دارند که در نیمه نخست امسال ۱۰ هزار و ۴۴۱ نفر- ساعت آموزشهای مربوط به حوزه ایمنی، سلامت و محیط زیست را فرا گرفته‌اند.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ساخت قطار شهری مشهد شمار نفرات کادر کارشناسی حوزه HSSE (ایمنی، حفاظت و محیط زیست) در پروژه خط سه قطار شهری مشهد را نیز ۳۵ نفر اعلام و بیان کرد: خط سه قطار شهری مشهد ۲۸.۵ کیلومتر طول دارد و کل ایستگاه های آن ۲۴ مورد است که طولانی ترین و عمیق ترین پروژه قطار شهری مشهد محسوب می شود.

وی میزان پیشرفت اجرایی پروژه خط سه قطار شهری مشهد را ۷۷ درصد ذکر کرد و افزود: احداث ۲۸.۵ کیلومتر تونل در خط سه قطار شهری مشهد ۹ متر قطر دارد که تاکنون ۱۸.۵ کیلومتر حفاری در آن انجام گرفته است.

قهرمانی با اشاره به خط ۲ قطار شهری مشهد که در حال بهره برداری است، بیان داشت: طول مسیر این خط ۱۴.۵ کیلومتر و تعداد ایستگاه های آن ۱۳ مورد است که ایستگاه سلامت آن در حال ساخت بوده و قرار است این خط تا ۶ کیلومتر دیگر نیز امتداد داشته باشد.

وی گفت: خط چهار قطار شهری مشهد نیز از شهرک شهید رجائی مشهد آغاز و به منطقه خواجه ربیع وصل می شود که ۱۹.۵ کیلومتر طول و ۱۵ ایستگاه دارد و اکنون میزان پیشرفت اجرایی آن ۲۵ درصد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این بازدید عرض خدا قوت به کارگران مجموعه قطار شهری مشهد و آشنایی بازرسان کار با فرآیندهای انجام کار در تونل های مربوط به قطار شهری بوده است.

محمد امین بابایی اظهار داشت: در این بازدید موارد ایمنی مربوط به محیط کارگری نیز در پروژه قطار شهری مشهد بررسی شد که خوشبختانه طی یکسال اخیر حادثه منجر به فوت کارگر یا نقص عضو آن به وقوع نپیوسته است.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد این شهر، اسفند ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره‌برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر و در عمق حدود ۵۰ متری، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد این شهر را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات حفاری خط چهارم نیز به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha