۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85239507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیمی از ۱۴۰ نامگذاری ۲ سال گذشته در دزفول به نام شهدا است

دزفول - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول گفت: نامگذاری ۱۴۰ میدان، کوچه، خیابان و همچنین تقاطع همسطح و غیرهمسطح در ۲ سال گذشته توسط شورای نامگذاری در دزفول انجام شده و به تصویب شورای شهر رسیده که نیمی از آنها به نام شهدا است.

حجت الاسلام مهدی جعفرنمازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مزین شدن معابر دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی به نام شهدا رویکرد شورای اسلامی در ۲ سال اخیر بوده و در این راستا بیش از نیمی از معابر و کوچه‌های نامگذاری‌های شده به نام شهدای دزفول بوده است.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابانها، کوچه‌ها و معابر دزفول به نام شهدا رویکرد ارزشمند و ماندگاری در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه کل نامگذاری‌های انجام شده در چهار سال دوره پنجم شورای اسلامی شهر دزفول ۴۹ مورد بوده است، ادامه داد: طی ۶ سال اخیر در مجموع ۱۸۹ میدان، کوچه، خیابان و همچنین تقاطع همسطح و غیرهمسطح در دزفول نامگذاری شده که بیشتر آنها بدون اسم بودند و تغییر نام بسیار اندک بوده است.

تمام تقاطع‌ها و چهارراه‌های دزفول صاحب نام می‌شوند

حجت الاسلام نمازی گفت: تاکنون هیچ یک از تقاطع‌های همسطح(چهارراه) و بسیاری از تقاطع‌های غیرهمسطح در دزفول نامگذاری نشده بودند که نامگذاری این تقاطع‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی نامگذاری‌های انجام شده تقاطع‌ها افزود: تقاطع امام خمینی(ره) و شریعتی به نام حرم، تقاطع آفرینش و شریعتی به نام جوانمرد قصاب و تقاطع آفرینش و منتظری به نام بهداشت نامگذاری شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح آزادراه پل چهارم خرداد و جاده زیباشهر به نام شهدای غواص، تقاطع غیرهمسطح پل غدیر و جاده سنجر به نام ولایت و بلوار جاده سنجر به نام شهدای انقلاب نامگذاری شد.

وی افزود: معابر فاقد نام زیادی در کوی مدرس، پیام نور، مهرشهر و زیباشهر دزفول وجود داشت که ضمن شناسایی، نامگذاری این معابر در حال انجام است.

مردم معابر فاقد نام را معرفی کنند

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از تاخیر در نصب تابلوهای اسامی معابر نامگذاری شده گفت: بسیاری از معابر و کوچه‌های فاقد نام دارای نام مصوب هستند که به دلیل نصب نشدن تابلوی آنها مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده‌اند.

وی برون سپاری ساخت و نصب تابلوهای معابر را دلیل تاخیر در نصب نام مصوب این خیابان‌ها دانست و ادامه داد: شهردار دزفول در آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول قول داده که فرآیند نصب این تابلوها به سرعت طی روزهای آینده آغاز شود.

حجت الاسلام نمازی بیان کرد: برخی معابر دزفول با وجود داشتن اسم مصوب به دلیل نصب نشدن تابلو، در سه دوره مختلف شورای اسلامی شهر دزفول نامگذاری شده‌اند و با وجود سه مصوبه مختلف همچنان فاقد تابلو هستند.

وی افزود: کوچه‌های بدون نام زیادی در شهر دزفول وجود دارد که معرفی کوچه‌ها و معابر فاقد نام به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول و ارایه نام‌های پیشنهادی را از شهروندان دزفول درخواست داریم.

به گزارش ایرنا، دزفول یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز شهرستان دزفول است؛ این شهر که در ساحل رودخانه دز واقع شده‌، از لحاظ وسعت و جمعیت، دومین شهر بزرگ استان و بزرگ‌ترین شهر در شمال خوزستان محسوب می‌شود.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن کشور در سال ۱۳۹۵ این شهر با جمعیتی افزون بر ۲۷۰ هزار نفر، سی و یکمین شهر پرجمعیت ایران و پرجمعیت‌تر از هفت مرکز استان بوده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha