۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85239551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰۱ هزار تخلف سرعت در جاده‌های زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۴۰۱ هزار و ۳۷۷ تخلف از سرعت در جاده‌های استان طی ۶ ماهه امسال ثبت شد که نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

محمد محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین تخلفات سرعت در آزادراه های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز رخ داده است.

وی با بیان اینکه این میزان تخلفات توسط ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: هم اکنون ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده های استان فعال است.

این مسوول به علت کاهش تخلفات سرعت استان با توجه به حجم بالای ترددها در ۶ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: وقتی جاده ها شلوغ باشند، راننده ها نمی توانند با سرعت دلخواه رانندگی کنند و در نتیجه تخلف از سرعت و تصادفات فوتی کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر، همین شلوغی جاده ها می تواند موجب افزایش تصادفات جزیی و خسارتی شود و البته عوامل دیگر مثل کارکرد نامناسب سامانه ها هم می تواند در تغییر و کاهش آمار دخیل باشد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha