۷ مهر ۱۴۰۲، ۹:۲۵
کد خبر: 85239566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چرا مسی‌های فوتبال کرمان به موضع ضعف رفتند؟

کرمان - ایرنا - باوجود اینکه انتظار می‌رفت باشگاه‌های متمولی همچون مس کرمان و شهربابک، فصل جدید لیگ دسته یک را با هدف صعودی مقتدرانه به لیگ برتر آغاز کنند اما مس امسال هم در موضع ضعف بازی می‌کند تا جایی که حتی قادر به پیروزی در مسابقات خانگی خود هم نیست.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال مس کرمان سال گذشته به لیگ دسته یک فوتبال کشور سقوط کرد؛ اما مردم و هواداران با وجود ظرفیت و توانمندی مس همچنان به صورت جدی خواستار بازگشت این تیم به سطح نخست فوتبال کشور هستند.

برخلاف انتظاراتی که از این تیم در استان کرمان وجود دارد، متاسفانه تیمی که علی قرایی مدیرعامل و تیم مدیریتی پیشین باشگاه مس کرمان بسته اند، تا این هفته از مسابقات جام آزادگان اصلا در حد و اندازه ای ظاهر نشده که انتظارات مردم و هواداران را در پهناورترین استان کشور برآورده کند.

داستان از عملکرد و نتایج ضعیف این تیم چه در سطح لیگ برتر سال گذشته و چه در لیگ دسته یک امسال آغاز می شود، جایی که مس کرمان از چهار بازی گذشته خود یک برد، ۲ باخت و یک تساوی و فقط چهار امتیاز به دست آورد، چهار گل زده و پنج گل دریافت کرده و در بازی های گذشته این تیم باخت به تیم های نوپا و نه چندان مدعی همچون خوشه طلایی ساوه و نفت و گاز گچساران دیده می شود، کما اینکه برخی از این بازی ها نیز خانگی بوده؛ تساوی مقابل سایپا در کرمان و برد ۲ بر یک داماش در گیلان از دیگر نتایج این تیم در فصل جدید رقابت های لیگ دسته یک کشور است.

این نتایج ضعیف برای تیم فوتبال مس کرمان در حالی است که این تیم امسال حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برای باشگاه هزینه داشته در شرایطی که سقف بودجه امسال برای تیم های لیگ یکی ۴۴۰ میلیارد ریال تعیین شده بود.

بستن تیم مس با هزینه بالای سقف و ساز جدایی سه بازیکن مس کرمان از همین ابتدای کار فقط بخشی از ترکش های ضعف مدیریتی پیشین باشگاه طی ماه های گذشته به شمار می رود؛ قراردادهای بالا و پایین و بدون حساب و کتاب و نداشتن انگیزه کافی بازیکنان از دیگر انتقاداتی است که به این تیم وارد شده است.

به نظر می رسد تیم مدیریتی جدید باشگاه مس کرمان نیز فرصت چندانی در اختیار محمود محمودی نیا سرمربی به یادگار مانده از دوران قرایی قرار ندهد و گفته می شود در صورتی که مس هر نتیجه ای غیر از پیروزی در این هفته لیگ برتر به دست آورد، کادر فنی باقی مانده از دوران گذشته نیز غزل خداحافظی را خواهد خواند.

همچنان که انتظار می رود مس برای بازگشت به لیگ برتر باید در ابتدا با یک مربی توانمند و دارای سابقه صعود به تفاهم می رسید، اما اینگونه نشد تا یک استاد دانشگاه بدون هیچ سابقه سرمربی گری، کار هدایت این تیم را برعهده گیرد، اینجاست که توان دست های پشت پرده، یکی پس از دیگری، از عملکرد فنی مربیان نمایان تر می شود و نتیجه همان می شود که مس کرمان تا این هفته در جایگاه ۱۰ جدول رده بندی لیگ دسته یک کشور قرار می گیرد.

برخلاف اینکه تیم فوتبال مس سونگون با ۱۲ امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ دسته یک آقایی می کند، باشگاه های مس شهربابک و مس کرمان امسال در موضع ضعف درآمده اند، به نحوی که مجموع امتیازات این ۲ تیم کرمانی به نصف حریف آذربایجانی خود هم نمی رسد.

تیم فوتبال مس شهربابک دیگر نماینده استان کرمان در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز با کسب فقط یک امتیاز از چهار بازی گذشته خود، در رتبه هفدهم جام آزادگان دست و پا می زند و روند بازی این تیم نیز حکایت از احتمال سقوط شهربابکی ها به لیگ دسته ۲ کشور دارد.

نتایج ضعیف تیم های زیرمجموعه شرکت مس در استان کرمان یادآور تلخی هایی است که در دیار کریمان به نام قهر مدیران شرکت مس یاد می شود، حتی عده ای می گویند که این شرکت روی خوشی به باشگاه های زیرمجموعه خود نشان نمی دهد.

گفته می شود باشگاه مس رفسنجان نماینده دیگر استان کرمان در رقابت های لیگ برتر کشور نیز با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال بدهی، حتی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود نیز دچار مشکل است، این در حالیست که این باشگاه ها به شرکت ملی مس با آن همه درآمد وابسته هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha