سه هزار و ۷۰۰ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست سال‌جاری بیش از سه هزار و ۷۰۰ بازرسی موردی و ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان انجام شد.

به گزارش ایرنا، محسن مولوی روز سه‌شنبه در حاشیه مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پُرخطر چهارمحال و بختیاری در آستانه روز جهانی آتش‌‎نشانی و ایمنی تاکید کرد: ارتقای سطح سلامت جسمانی کارگران، صیانت از نیروی کار و سالم‌سازی محیط کار جزو مهم‌ترین اهداف بازرسی‌های موردی و ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان به‌شمار می‌رود.

وی افزود: حضور بازرسان کار در محیط‌های کارگری برای گوش‌زد کردن نکات ایمنی از کلیدی‌ترین نکات بازرسی محسوب می‌شود.

مولوی تصریح کرد: در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی کار و رفع نقاط ضعف موجود در از کارگاه‌های مشمول قانون کار چهارمحال و بختیاری، نکات ضروری و مورد نیاز به کارفرمایان ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا، تعداد کارگران بیمه شده تامین‌اجتماعی چهارمحال و بختیاری ۹۸ هزار نفر اعلام شده است که علاوه‌بر آن تعداد زیادی کارگر نیز در استان فعال هستند که زیرپوشش بیمه قرار ندارند.

جمعه هفتم مهرماه ۱۴۰۲ هجری شمسی برابر با ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی و ۱۳ ربیع‌الاول ۱۱۴۵ هجری قمری به‌نام روز جهانی "آتش‌نشانی و ایمنی" نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha