۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85239683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲ هزار و ۴۲۲ هکتار کشت قراردادی در خراسان جنوبی هدفگذاری شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اعلام کرد که در سال زراعی جاری کشت قراردادی در ۲۲ هزار و ۴۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی این استان هدف‌گذاری شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی جعفری روز سه‌شنبه در آیین آغاز سال زراعی جاری و چهارمین سال جهش تولید در دیم‌زارها که با حضور ویدئوکنفراسی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، افزود: از این مقدار ۱۷ هزار و ۲۲۲ هکتار کشت گندم، چهار هزار هکتار جو، ۶۰۰ هکتار کاملینا، ۵۰۰ هکتار کلزا و ۱۰۰ هکتار کشت گلرنگ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین بذر و کود برای کشت محصولات کشاورزی از اولویت‌های این سازمان است گفت: بیش از هزار و ۳۵۰ تن بذر گندم و جو اصلاح شده آماده تحویل به کشاورزان است که از این مقدار چهار رقم گندم و پنج رقم جو با شرایط اقلیمی استان تامین شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: مشکلی در تامین بذر کشاورزان نداریم و نه تنها بذر مورد نیاز استان تامین بلکه این بذر به سایر استان‌ها هم ارسال می‌شود.

وی گفت: ۲۷ هزار تن کود شیمیایی مورد نیاز کشت پاییزه استان نیز ذخیره‌سازی شده است و در این خصوص مشکلی نداریم.

جعفری با بیان اینکه کشت قراردادی از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در تولید و تامین محصولات راهبردی کشور است ادامه داد: کشت قراردادی دغدغه هزینه تولید و فروش محصول را از کشاورز می‌گیرد و دولت از ابتدای عملیات کاشت در کنار کشاورزان است و هرجا لازم باشد آنها را یاری می‌دهد.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به کشت قراردادی و خرید تضمینی دانه روغنی گلرنگ، برداشت این محصول از مزارع استان خراسان جنوبی ۱۵ برابر افزایش یافت.

سطح زیرکشت محصولات زراعی خراسان جنوبی ۷۲ هزار و ۱۷۰ هکتار است که سالانه از این سطح ۶۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی برداشت می‌شود.

سال آبی - زراعی در ایران از اول مهر هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha