تأکید سفیر عربستان در رام‌الله بر تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس

تهران-ایرنا- منابع رسانه‌ای امروز (سه شنبه) از تقدیم استوارنامه اولین سفیر عربستان سعودی در فلسطین به رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «سما»، هیئت عربستان سعودی به ریاست «نایف بن بندر السدیری» سفیر عربستان در فلسطین وارد کرانه باختری شد.

برپایه این گزارش، السدیری پس از ورود به شهر «رام الله» با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان دیدار و به عنوان سفیر غیرمقیم ریاض در فلسطین و سرکنسولگر این کشور در قدس اشغالی، نسخه‌ای از استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.

السدیری سپس با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و رسما استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

السدیری در سخنانی پس از این دیدار اظهار کرد: ریاض توجه زیادی به مسئله فلسطین و حل و فصل آن بر اساس قوانین مشروع بین‌المللی دارد.

وی گفت: ما در تلاش هستیم تا دولت مستقل فلسطین را به مرکزیت قدس به عنوان پایتخت آن تأسیس کنیم.

پادشاه عربستان ۲۱ مرداد السدیری را به عنوان سفیر غیر مقیم ریاض در فلسطین و سرکنسولگر این کشور در قدس اشغالی تعیین کرده بود.

پیشتر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نزدیک به کابینه رژیم اشغالگر در این باره نوشته بود: انتصاب سفیر عربستان در فلسطین یک گام تاریخی است.

این رسانه صهیونیست همچنین اعلام کرد: این اقدام حامل پیامی برای اسرائیل است مبنی بر اینکه ریاض در ازای عادی سازی روابط با تل‌آویو، خواهان گام‌های مهمی به نفع فلسطینیها است.

السدیری نخستین سفیر عربستان سعودی در فلسطین است که قرار است فعالیت خود را به عنوان سفیر غیرمقیم ، از اردن انجام دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha