کاهش آمار اعتیاد در اردبیل نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد

اردبیل - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در بحث اعتیاد می‌تواند به کاهش آمارهای اعتیاد در استان کمک کند و باید در این زمینه بیش از پیش کار شود.

به گزارش ایرنا از هلال احمر اردبیل ، اکبر منتظر روز سه‌شنبه در نشست فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: مساله اعتیاد، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش‌هایی که جوانان به انواع آن دارند و در کنار آن نداشتن اطلاعات کافی و درست خانواده‌ها موجب بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه لازم است در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه‌های آموزشی درستی طراحی شود، گفت: خانواده‌ها باید راجع به شکل هر کدام از مواد مخدر، نحوه مصرف و نگهداری اطلاعات کلی داشته باشند ، زیرا تا زمانی که چنین اطلاعاتی وجود نداشته باشد امکان هشدار دادن و نظارت دقیق‌تر بر رفتار و کارهای فرزندان بسیار دشوار خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به این که رسانه‌ها، مساجد و مدارس باید درباره عواقب اعتیاد اطلاع‌رسانی کنند ، ادامه داد: برای مبارزه علمی و موثر با مواد مخدر باید تجهیزات به روز باشد در عین حال باید توجه داشت که این تجهیزات به همراه نیروی انسانی متعهد و توانمند کارایی و تاثیرات لازم را دارد.

کاهش آمار اعتیاد در اردبیل نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد

تمام دستگاه‌های اجرایی اردبیل در حوزه پیشگیری از اعتیاد پای کار بیایند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این نشست گفت: حوزه پیشگیری از اعتیاد نیازمند آموزش و آسیب‌شناسی درست در جامعه است.

حمید قویدل با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه اعتیاد افزود: سفیران سفید و سرخ‌پوش این جمعیت با کمک کانون‌های طلاب، دانشجویان، جوانان و داوطلبان این جمعیت برنامه‌های پیشگیرانه متعددی در سطح شهر و روستاهای استان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد پای کار بیایند تا با برنامه‌ریزی درست و انجام کارهای علمی و کارشناسی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان باشیم.

استان اردبیل در مقایسه با دیگر مناطق کشور از نظر شیوع اعتیاد و قاچاق مواد مخدر در وضعیت سفید قرار دارد. تعداد دقیق معتادان در استان مشخص نیست اما تخمین زده می شود سه درصد جمعیت استان به نوعی با مشکلات مواد مخدر درگیر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha