زیرساختهای ضعیف حمل ونقل مهمترین چالش گردشگری خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت : ضعف زیرساخت‌های حمل و نقل در تمامی بخش‌ها اکنون مهمترین چالش پیش روی صنعت گردشگری در این استان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف بیدخوری روز سه شنبه در نشست خبری در آستانه آغاز هفته گردشگری افزود: در این رابطه کم و کیف راههای ارتباطی به استان در حد قامت گردشگری مشهد و استان خراسان رضوی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد هواپیما، قطار و اتوبوس و کیفیت جاده های بین شهری در استان خراسان رضوی در حد مطلوب و کافی نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر این با توجه به افزایش هزینه های واحدهای اقامتی به ویژه در بخش مواد غذایی موجب بالا رفتن هزینه ها در بخش اقامت شده است.

وی اظهار کرد: مهمترین مشکل درحوزه گردشگری استان این است که گردشگری در اولویت اول سبد خانوار نیست و باید برای این منظور جذابیت ایجاد کنیم.

بیدخوری با بیان اینکه مضجع شریف رضوی در مشهد فرصتی بی بدیل برای جذب گردشگر است، گفت: در عین حال توجه به انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، روستایی و رونق دادن به اقامتگاههای بوم‌گردی همه و همه در راستای توسعه صنعت گردشگری خراسان رضوی رقم می خورد.

گردشگری و سرمایه گذاریهای سبز

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شعار امسال هفته گردشگری با عنوان «گردشگری و سرمایه گذاریهای سبز » انتخاب شده که نشان از اهمیت رویکرد مصرف انرژی درحوزه گردشگری است.

احمد دیناری بیان کرد: این امر یک مسوولیت اجتماعی برای تمامی فعالان تاسیسات گردشگری است که باید در جهت افزایش پروژه‌های با ماهیت سرمایه گذاری سبز گام بردارند.

وی با بیان اینکه در هفته گردشگری تعداد ۱۹ پروژه شامل واحدهای اقامتی و دفتر خدمات مسافرتی در استان خراسان رضوی افتتاح می‌شود، اظهار کرد:حجم سرمایه گذاری این پروژه ها ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که برای ۲۹۵ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان داشت: از نظر حجم و تعداد پروژه های افتتاحی در حوزه گردشگری، خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha