۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبر: 85239832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار ارزشمند باستانی کشور در جنوب کرمان به نمایش در می‌آید

جیرفت- ایرنا- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آثار ارزشمند تاریخی و باستانی کشور به صورت دوره‌ای برای نمایش به موزه فعلی جیرفت آورده می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عزت الله ضرغامی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از موزه در حال ساخت جیرفت با اشاره به کمبود اعتبارات برای تکمیل موزه در حال ساخت جیرفت افزود: برای تکمیل موزه جدید و در حال ساخت این شهرستان پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از بسیاری از طرح‌های ما بزرگتر است.

وی ادامه داد: امسال هنوز یک ریال اعتبارات عمرانی و تملک دارایی به هیچ دستگاهی تخصیص پیدا نکرده است و با توجه به اولویت هزینه برای نجات بخشی برخی آثار بنابراین برای هزینه های بزرگ همچون این طرح مشکل داریم.

ضرغامی تاکید کرد: اما دنبال این هم نیستیم قولی بدهیم و برویم و مسئول بعدی هم بیاد قول دیگری بدهد بلکه باید مشکل حل شود.

وی اضافه کرد: وظیفه مدیریت ارائه راه حل و اقدام عملی است بنابراین باید فکر اساسی برای تامین اعتبارات موزه جیرفت بکنیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه حوزه کار ما فرابخشی است یادآور شد: باید با مشارکت برخی نهادها کار را پیش ببریم و در این زمینه بنیاد مستضعفان همکاری خوبی با ما دارد به طوری که آخرین بار ساخت و تکمیل موزه تبریز را بر عهده این نهاد گذاشتیم.

وی بیان کرد: برای موزه جیرفت باید موقعیت جدید اعتباری پیدا کنیم که فاز اول آن به نتیجه برسد و قابل استفاده شود و فاز دوم را هم بعد تکمیل کنیم تا این سرمایه‌گذاری عظیم بیشتر از این طول نکشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکی از سیاست های وزارتخانه در حوزه موزه ها را تمرکززدایی دانست و ادامه داد: ما بسیاری از آثار ارزشمند را به استان ها می بریم و به نمایش می گذاریم تا مردم استان ها هم دسترسی به آثار تاریخی و ملی داشته باشند و در تهران نماند.

وی قول داد: بخشی از آثار تاریخی ارزشمند به صورت دوره‌ای در موزه جیرفت به نمایش در آید و گردشگران هم در این مکان آن را ببینند.

به گزارش ایرنا، فاز اول موزه بزرگ جیرفت ۶ هزار متر و فاز دوم آن هشت هزار متر است که در مجموع شامل سه طبقه منفی و هم کف و هشت طبقه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از مجتمع گردشگری و سوارکاری در حال ساخت حسینی جیرفت بازدید کرد و گفت: باید زیرساخت‌های جانبی مجتمع‌های‌های گردشگری به روز تعریف شوند تا مورد استقبال عمومی قرار بگیرند که توجیه اقتصادی هم خواهند داشت.

ضرغامی همچنین از مجتمع اقامتی پذیرایی و تفریخی عنبرآباد که بر بلندای کوه فجر در حال ساخت است بازدید کرد.

وی در این بازدید قول داد با محرابیان وزیر نیرو برای رفع مشکل تامین آب این مجتمع در حال ساخت صحبت کند.

ضرغامی امروز همچینین در پاسخ به اصرار خبرنگاران محلی برای بازدید وی از آبشار دلفارد گفت به دلیل کمبود وقت، بازدید از این امکان فراهم نیست اما در سفر بعدی به استان کرمان حتما از این آبشار بازدید می کنم.

وی آبشارها را از مهمترین جاذبه های گردشگری دانست و اضافه کرد: آبشار دلفارد را از طریق صفحات ‌شخصی‌ام در شبکه‌های اجتماعی معرفی خواهم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha