نقد استاندار به گمنامی ستارگان پرفروغ جامعه ایثارگری کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با یادآوری ایثارگری بی بدیل رزمندگان و مدافعان این استان در هشت سال دفاع مقدس گفت: باوجود معرفی ستارگان جامعه ایثارگر کرمانشاه؛ هنوز در حد انتظار برای جامعه ایرانی و جهانی شناخته شده نیستد.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی عصر سه شنبه در شورای اطلاع رسانی کرمانشاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و چهارم مهرماه به عنوان روز مقاومت مردم گیلان غرب اظهار کرد: به عنوان مثال "فرنگیس حیدرپور" زن مقاوم و دلیر کرمانشاهی هنوز آنطور که شایسته و مورد انتظار است، در سطح جامعه شناخته شده نیست.

وی با یادآوری تجلیل رهبر معظم انقلاب از این زن کرمانشاهی گفت: غیرت و شهامت چنین شیرزنی در سطح دنیا هم کم نظیر است واگرچه قصد مقایسه او با برخی چهره های خارجی را نداریم، اما انتظار می رود در سطح جهانی درخشش و شناخته شده باشد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: رسانه ها در این عرصه با معرفی شهیدان و چهره های شاخص دوران دفاع مقدس نقش و رسالت خود را در سطح بالاتری به انجام رسانند.

صحرایی ادامه داد: شهیدان ستاره هایی هستند که به کمک آنها باید راه را پیدا کرد و انتظار می رود رسانه‌های ارتباط جمعی با معرفی سبک زندگی شهدا برای همه دوران بویژه نسل جوان الگوسازی کنند.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تولید فکر و ادبیات بومی اسلامی نیز اشاره کرد و یادآور شد: ورود ادبیات مدرن در فرمایشات رهبری شاید عاملی مخرب در این حوزه باشد که باید از آن پرهیز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تمام دست اندرکاران برگزاری اربعین در استان کرمانشاه و پذیرایی شایسته از زوار اباعبدالله الحسین (ع) و تلاش رسانه ها در اطلاع رسانی این پیاده روی عظیم افزود: لازم است از تجارب برگزاری این آیین مهم مذهبی در استان برای هر چه بهتر برگزار کردن آن در سال های آینده بخوبی استفاده کرد.

صحرایی در پاسخ به برخی گلایه ها و انتظارات شماری از فعالان رسانه حاضر در جلسه دستور داد که همه دستگاه ها تا پایان مهرماه جاری وضعیت کمی و کیفی کارشناسان و مسوولان روابط عمومی خود از جمله میزان آموزش های گذرانده شده آنها را به استانداری اعلام کنند تا ضمن بازنگری در برخی راهبردها؛ موضوع ارتقای کیفیت منابع انسانی این حوزه عملیاتی شود.

برخی خبرنگاران و فعالان رسانه حاضر در جلسه معتقد بودند ؛ عملکرد مدیریت کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان در حد انتظار نبوده است و انتظار می رود ارتقای کیفی عملکرد روابط عمومی ها را شاهد باشند.

اربعین امسال آزمون اعتماد به نفس مسوولان کرمانشاه بود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: اربعین امسال آزمون اعتماد به نفس مسوولان استان بود زیرا در سطح کلان تردیدهایی در خصوص کیفیت برگزاری اربعین وجود داشت و خوشبختانه به اقرار مسوولان کشوری شرایط خوبی را برای زوار شاهد بودیم.

علی شعبانی افزود: حدود یک میلیون نفر زایر ایرانی از طریق استان کرمانشاه و مرز خسروی بدون مشکل خاصی به عتبات عالیات مشرف شدند در حالی که تا سه ماه قبل از آن در زمینه برقراری امنیت این مرز هم تردید وجود داشت.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگ برای مردم و مسوولان کرمانشاه آزمون سختی بود، افزود: خوشبختانه با تلاش همه دست اندرکاران ستاد اربعین؛ مسوولان و مردم از این آزمون سربلند و با افتخار بیرون آمدند.

وی گفت: باوجود تلاش های صورت گرفته؛ عملیات منسجم اطلاع رسانی ستاد اربعین کرمانشاه به سبب فقدان وحدت رویه در حد انتظار نبود.

گفتنی است "فرنگیس حیدرپور" زن اهل گیلانغرب در استان کرمانشاه سال ۱۳۵۹ هنگامی که کمتر از ۱۸ سال سن داشت در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش پس از کشته شدن پدر و برادرش به دست دشمن با یک تبر از خود دفاع کرد بطوریکه یک نظامی بعثی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر و به نیروهای ارتش ایران تحویل می دهد.

گیلانغرب به عنوان شهر مقاوم کشور شهره است و فرنگیس نیز نماد زن شجاع و غیرمند این شهرستان و استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha