راه‌های همکاری اقتصادی فارس و استان پرم روسیه بررسی شد

شیراز- ایرنا- راه‌های همکاری اقتصادی بین فارس و استان پرم کشور روسیه در جلسه مشترک فعالان تجاری روز سه شنبه بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه اعضای کمیسیون‌های انرژی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی استان فارس با فعالان بخش خصوصی روسیه، برسر نحوه همکاری های مشترک تبادل نظر کردند.

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس در این جلسه گفت: فارس از استان های مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور ایران به شمار می رود و در این حوزه تولید کننده محصولات با کیفیت و مطلوبی نیز هست.

علی عوض پور افزود: با وجود منطقه گازی عسلویه، پتروشیمی های بزرگ و صنایع فعال در فارس، این استان یکی از پشتیبانی کننده های حوزه نفت و گاز کشور است.

وی ادامه داد: در استان فارس محصولات خوبی در دیگر حوزه ها از جمله کشاورزی نیز تولید می شود که می تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی داشته باشد.

عوض پور اظهار کرد: فارس ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف دارد که هریک از بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، آی تی، پزشکی و خدمات می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک بین این استان با کشور روسیه باشد.

دبیر کل اتاق بازرگانی فارس گفت: در مهرماه جاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز در شهر شیراز برپا می شود که از فعالان حوزه نفت و گاز کشور روسیه برای بازدید و دیدن توانمندی ها و آشنایی با واحدهای فعال این حوزه در استان در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

راه‌های همکاری اقتصادی فارس و استان پرم روسیه بررسی شد

خواستار برقراری ارتباط با صنعت استان فارس هستیم
نماینده سازمان صنعت استان پرم کشور روسیه نیز گفت: روسیه به ویژه استان پرم علاقه مند به همکاری با فعالان اقتصادی استان فارس است و این درحالی است که استان پرم با برخورداری از دانشگاه های صنعتی و تکنولوژی های به روز یکی از استان های بزرگ و صنعتی کشور روسیه محسوب می شود.

اولگ پوتکین افزود: بخش خصوصی استان پرم در حوزه های نفت و گاز و موارد شیمیایی بسیار فعال و موفق است و در برخی از حوزه های مرتبط تکنولوژی های منحصر به فردی دارند که پروژه های بزرگ و فعالی را در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان صنعت استان پرم حمایت کننده فعالیت بخش خصوصی این استان برای همکاری و مراوده با بازرگانان استان فارس است.

این مسئول روس اظهار کرد: به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی موثر و مناسب در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، مهندسی ابزارهای دقیق، آی تی و دانش بنیان و آی سی تی، سلامت و صنعت سلامت و پزشکی با شرکت های بزرگ و تولید کنندگان فعال و صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی استان فارس هستیم.

اولگ پوتکین گفت: پتانسیل های خوبی بین بخش خصوصی استان فارس و استان پرم کشور روسیه وجود دارد که می تواند همکاری های مشترک دو طرف را کامل تر و موفق تر کند و نتیجه برای هر دو طرف بسیار مثبت باشد.

این فعال اقتصادی افزود: به زودی یک هیات تجاری اقتصادی از کشور روسیه به استان فارس اعزام خواهند شد تا ضمن بازدید از واحدهای تولیدی این استان با محصولات و تولیدات آن نیز آشنا شوند.

وی گفت: امیدواریم ما نیز بتوانیم در نمایشگاه تخصصی نفت و گار کشور روسیه، میزبان هیات اقتصادی و تجاری متشکل از فعالان اقتصادی استان فارس باشیم تا آنها نیز از نزدیک با ظرفیت ها و تجار ما آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha