۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 1121
کد خبر: 85239966
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

تهران - ایرنا - قدرت صنعت پهپادی افزون بر تقویت بنیه دفاعی و ایجاد امنیت برای مردم کشور، دشمنان جمهوری اسلامی ایران را دچار استیصال کرده بگونه‌ای که به گفته سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیگر هیچگاه شاهد تهدید دشمنان نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا، فیلم مستند «پرچمدار» عصر سه شنبه در حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری از جمله سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت، سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، محمدحسن روزی‌طلب مدیرمسئول روزنامه ایران، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

مستند ۶۰ دقیقه ای «پرچمدار» به کارگردانی محمد شلتوکی و تهیه کنندگی محمد شلتوکی و محمود روزبهانی که روایتی از مسیر ایجاد، تثبیت و تحکیم قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد پهپادهای خانواده شاهد را ارائه می‌دهد، با پشتیبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و با همکاری نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید شده است.

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

در حوزه پهپادی صاحب سبک هستیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از مستند «پرچمدار» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ ما جنگ با عراق نبود بلکه جنگ تحمیلی با ایرانی بود که از انقلاب خود ۱۹ ماه فاصله گرفته و مقابل ابر قدرت غرب و شرق و کشورهای اروپایی ایستادگی کرده بود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده افزود: حدود ۳۰ کشور در مقابل ما ایستادند تا این نظام را نابود و ایران را تجزیه کنند ولی به لطف الهی و ایستادگی ملت نه تنها بر ماشین جنگی آنها غلبه کردیم بلکه یک متر مربع از سرزمین را از دست ندادیم و اراده خود را برآنها تحمیل کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی از قدرت منطقه ای عبور کرده است، مستند «پرچمدار» را گویای تلاش و زحمات ۴۰ ساله سربازان گمنام ایران در عرصه های نظامی و علم و فناوری دانست.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه ایران در حوزه پهپاد در سطح جهانی قرار گرفته و صاحب سبک در حوزه تکنیک و تاکتیک شده است، افزود: مستند پرچمدار تنها گوشه ای از توانمندی‌های کشور به واسطه دوران دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از زحمات محمد شلتوکی کارگردان و عوامل و تلاشگران گمنام سازنده مستند«پرچمدار» گفت: این عزیزان کسانی هستند که نه امام(ره) را دیدند، نه انقلاب و جنگ را، اما با چشم دل همه چیز را درک کردند.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: در این مستند خواهید دید که در کجا قرار داشتیم. ما تا عمق چند کیلومتری قادر به شناسایی نبودیم اما امروز محدودیتی نداریم.

وی تصریح کرد: امروز از پهپادها فقط برای ماموریت شناسایی، مراقبت، رزمی و پدافندی استفاده نمی‌کنیم بلکه برای دهها ماموریت می‌توانیم از آنها بهره ببریم. علاوه بر حوزه غیرنظامی از سر ریز تکنیکی و فنی، در حوزه ماموریتی هم از این ابزار استفاده می‌کنیم.

همچنین، سردار حاجی‌زاده در پایان مراسم رونمایی از مستند «پرچمدار» در جمع خبرنگاران گفت: پرنده‌های بدون سرنشین ایران امروز به یک قدرت تبدیل شده و این ادعای ما نیست بلکه دشمنان ما هم آن را مطرح می‌کنند.

وی افزود: صنعت پهپادی ما یک قدرت جدید است که متولد شده و این قدرت برای مردم ایران امنیت ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از این پس دیگر هیچگاه شاهد تهدید دشمنان نخواهیم بود، افزود: در تولید این مستند هرجا مطالب آرشیوی یا کمکی بود نیروی هوافضای سپاه به خبرگزاری ایرنا ارائه کرد.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس یک گنج است که باید آن را استخراج کرد و هنرمندان و اهالی رسانه باید این کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در «پرچمدار» تحقیق خوبی انجام شد، افزود: در این مستند گوشه‌ای از زحمات جهادگران عرصه علمی کشور نمایش داده شد که ثمره ۴ دهه تلاش فعالان صنعت پهپادی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به پرسشی درباره مهلت جمهوری اسلامی ایران به سران منطقه شمال عراق برای پاکسازی مرزها تصریح کرد: دولت عراق کار را به خوبی انجام می‌دهد و این مشکل حل و فصل می‌شود.

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

امروز قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان زبانزد است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز به عنوان دیگر از سخنرانان مراسم رونمایی از مستند «پرچمدار» با بیان اینکه قدرت و صنعت پهپادی ایران تا حدی رشد کرده که امروز در جهان درباره مهار و کنترل آن صحبت می‌کنند، گفت: وقتی اسم پهپاد می‌آید ما متولدین دهه شصت یاد فیلم سینمایی «مهاجر» می افتیم؛ مستند «پرچمدار» کار خوب و پرنکته ای است که سیر تطور این قدرت بزرگ و ابهت فناوری را که در حوزه پهپاد به دست آوردیم از مهاجر تا امروز (شاهدها) روایت می کند.

علی نادری ادامه داد: سال گذشته که کارگردان «پرچمدار» پیشنهاد تولید این فیلم مستند را داد، و از این جهت که موضوع مهمی بود و در این سال‌ها باعث خلق یک موقعیت و مولفه راهبردی در جمهوری اسلامی است، تلاش کردیم این حرکت به خوبی پایه ریزی و شکل گیرد و مستند تولید شود.

وی گفت: اگر بخواهیم صنعت پهپادی کشور را از ابتدا تحلیل کنیم، می توانیم نتیجه گیری کنیم جمهوری اسلامی ایران توانسته از نقطه صفر یک مولفه راهبردی در حوزه امنیت ملی به سایر مولفه های قدرتی خود بیافزاید.

نادری افزود: پیشرفت صنعت پهپادی ایران محقق نمی شد مگر با یک نگاه انقلابی، مگر با مدیریت یک انسان تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی، اگر شخصیت هایی مانند سردار حاجی زاده عزیز مدیریت این پروژه را بر عهده نداشتند به این نقطه ای که اکنون ایستاده‌ایم هرگز نمی رسیدیم، سرداری که وقتی او را می بینیم عطر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای دفاع مقدس را استشمام می کنیم.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: با حضور سردارانی مانند حاجی زاده است که صنعت پهپادی ایران تا حدی رشد کرده که اکنون در جهان درباره مهار و کنترل این قدرت صحبت می کنند.

وی گفت: تیم مستند «پرچمدار» برای تولید آن در یک سال گذشته زحمت بسیاری کشیدند، مجموعه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همکاری بسیار خوبی داشت که جا دارد از همه آنها و شخص سردار امیرعلی حاجی زاده فرماندهی هوافضا که بسیار کمک و راهنمایی کردند، تشکر کنم.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد: انتشار برخی تصاویر پهپادها برای اولین نیازمند تصمیم گیری های لازم بود، باید تصمیم گیری می شد که منتشر شود یا نه. مسیر دشوار و پر رفت و آمدی داشتیم تا به خروجی امروز مستند «پرچمدار» رسیدیم. امیدوارم این حرکت تولید مستند، قدردانی ناقابلی از روایت پیشرفت و دستاوردهای دوران پس از انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر باشد و این قبیل محصولات رسانه ای با همکاری نهادهای دست اندرکار بیش از گذشته تولید شود و این جریان تداوم داشته باشد.

«پرچمدار» روایت تحقق «ما می‌توانیم» است
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در مراسم رونمایی از مستند «پرچمدار»، امنیت را زیرساخت پیشرفت در سایر حوزه‌ها دانست و گفت: مردم امنیت کشور را می‌بینند اما باید پشتوانه آن هم دیده شود که امیدواریم روز به روز ادامه پیدا کند و قوی‌تر شود.

احسان صالحی در حاشیه رونمایی از مستند «پرچمدار» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا تصریح کرد: افکار عمومی باید نسبت به کار خوب خبرگزاری جمهوری اسلامی و بچه‌های هوافضای سپاه آگاه شود. این موضوعات در مقابل جریانی که قصد دارد ناامیدی را القا کند، امیدآفرین و غرورآفرین است.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌های نظامی، علمی و صنعتی حرکت و پیشرفت وجود داشته و مردم آثار آن را می‌بینند، اضافه کرد: آحاد مردم اعم از افرادی که در زمینه اقتصادی سرمایه گذاری می‌کنند و همچنین کسانی که در کارهای پژوهشی مشغول هستند با دیدن این پیشرفت‌ها نسبت به امنیت کشور دلگرم می‌شوند.

صالحی افزود با تلاش‌های نیروهای مسلح زمینه برای کار، سرمایه‌گذاری، فعالیت علمی و فرهنگی وجود دارد که مایه غرور و افتخار ملت و کشورمان است.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مستند ‌ «پرچم‌دار» تولید مشترک خبرگزاری جمهوری اسلامی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: کسی که این مستند را می‌بیند به این نتیجه می‌رسد که یک جریان موازی علمی و جهادی با روحیه انقلابی و با شعار «ما می‌توانیم» نمی‌گذارد کاری روی زمین بماند. در سایر حوزه‌ها هم مانند بخش پهپادی باید کار شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم امنیت کشور را می‌بینند اما باید پشتوانه آن هم دیده شود. امیدواریم روز به روز ادامه پیدا کند و قوی‌تر شود.

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

پرچمدار تلاشی برای به تصویر کشیدن درس‌های مدیریتی که ما را به قدرت پهپادی تبدیل کرد
کارگردان مستند «پرچمدار» نیز در این مراسم به شکل‌گیری ایده ساخت این اثر از اسفند ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: رزمایشی در جنوب کشور به نام رزمایش «الی بیت المقدس» برگزار شد که برای ما تازگی داشت و جذاب بود و برای نخستین بار با واژه پهپادی روبه‌رو می شدیم و واکنش خاص و عجیب مقامات و رسانه‌های صهیونیستی و غربی را به دنبال داشت که از تولید عجیب و غریبی صحبت می‌کردند و قدرت پهپادی ایران را یکی از ارکان جدید قدرت نظامی ایران نام می‌بردند.

محمد شلتوکی افزود: منبعی در ابتدا برای تولید مستند نداشتیم، اما از اسفند ۱۴۰۰ با پشتیانی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کار شروع شد. در ابتدای کار با دیدگاه کاملا نظامی وارد شدیم و بعدها که متوجه شدیم چه قصه‌هایی در این نهفته است باعث انقلاب فکری در من شد.

وی گفت: با وجود سابقه‌ای که در حوزه خبر امنیتی و دفاعی داشتم رویکرد خود را تغییر دادم و با جمع بندی که داشتیم به نوعی سعی کردیم درس‌های مدیریتی که باعث شده به قدرت پهپادی تبدیل شدیم را به تصویر بکشیم.«با ۱۱ نفر که در حوزه ایجاد قدرت پهپادی اثرگذار بودند ۲۵ ساعت مصاحبه گرفتیم کل کار ۶۳ دقیقه است و حجم زیادی از مطالب نشد که کار کنیم که برای اینها هم برنامه داریم»

شلتوکی به حمایت‌های مجموعه نیروی هوافضا سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: باید از سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه که به ما اعتماد کردند و پروژه را به ما سپردند، تشکر کنم، سوژه‌هایی در حوزه هوافضا وجود دارد که در چند لایه زیرین قرار دارند و خیلی ارزشمند است.

وی از همکاران حوزه رسانه‌ و فرهنگ کشور خواست که به موضوعاتی مانند قدرت پهپادی کشور بپردازند و افزود: اگر داعیه‌دار مسائل فرهنگی هستیم باید توجه کنیم خیلی از مشکلات حل شده و به توانمندی رسیده ایم، اما لازم است به این درس‌ها توجه داشته باشیم و پرچمدار نقطه شروعی برای پرداخت به مسائلی باشد که در لایه‌های زیرین قرار دارند.

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

پهپادها و موشکهای ایرانی مانع محاسبات غلط دشمن شدند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر قدرت پهپادی ایران در ممانعت از اشتباه محاسباتیدشمن گفت: اگر قدرت پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نبود، تهدیدهای بیشتر، جدی‌تر و شاید عملیاتی‌تری علیه کشور صورت می‌گرفت.

ابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا و در حاشیه رونمایی از مستند «پرچمدار» با ارزشمند توصیف کردن این کار هنری، از عوامل ساخت این مستند قدردانی کرد و گفت: نمایش قدرت پهپادی ایران اسلامی و تاریخچه ساخت پهپاد در نظام جمهوری اسلامی از دیگر بخش‌های ارزشمندی این مستند است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مقابله با تروریست‌های داعش در منطقه و سوریه از طریق پهپادهای نیروی هوافضای سپاه بخشی از مستند پرچمدار بود که به نمایش درآمد. همچنین بخشی از این مستند به مظلومیت ایران اسلامی در موضوع اتهامات بی اساس غرب در جنگ اوکراین اشاره داشت که طبق مستندات ارائه شده، همه ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران کذب است.

رضایی افزود: یکی دیگر از بخش‌های خاص این مستند، نمایش توان کشور در ساخت انواع پهپادها و قدرت اطلاعاتی و رزمی آن است که باید به همه بانیان ساخت پهپادها خداقوت جانانه گفت که عامل ایجاد امنیت در کشور شدند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حمایت‌های سردار امیرعلی حاجی زاده در ساخت این مستند، درباره تاثیر قدرت پهپادی ایران در ممانعت از اشتباه محاسباتی دشمنان، تصریح کرد: اگر قدرت پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران نبود، تهدیدهای بیشتر، جدی تر و شاید عملیاتی‌تر علیه کشور صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امروز قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی سبب شده که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها توان جسارت علیه ایران اسلامی را نداشته باشند.

رونمایی از تمبر و پوستر مستند «پرچمدار»
در پایان این مراسم تمبر و پوستر فیلم مستند «پرچمدار» که به روایت ناگفته‌ها و محرمانه‌های قدرت پهپادی ایران می پردازد رونمایی و توسط حاضران امضا شد.

همچنین پس از مراسم قدردانی از سازندگان «پرچمدار»، این اثر مستد برای مخاطبان پرشمار حاضر در تالار سوره حوزه هنری به نمایش درآمد.

«پرچمدار»؛ روایتی از قدرت پهپادهای امنیت‌ ساز و مهار ناپذیر ایران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha